Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Terörize pazarlama

Sevgililer Günü, ilişkinize ne getiriyor bilinmez ama bunu bir işkolu haline getirenlerin kazancı, inanılmaz. Hele ki 14 Şubat fırsatçılığıyla hediyelik eşyadan turizm, yemek ve çiçeğe dek fiyatların katlandığı başka bir gerçek...
Tüketimi kamçılamak için hayatımıza sokulan Anneler Günü, Babalar Günü gibi kavramlardan daha büyük gerilim, sevgililer için yaratılır hale geldi.
Siz bu güne aldırmayabilirsiniz. Ancak sevgiliniz "aldırıyor" ve eğer onu mutlu edecek bir harcama gerçekleştirmediyseniz, alınıyor da... Hatta alınmakla kalmıyor, bunu "ayrılma gerekçesine" kadar taşıyabiliyor.
Bu durum, en azından düne kadar böyleydi. Şimdi bu düşük yoğunluklu terör yerini, sevgilisi olmayanları da kapsayacak hale getirildi. Önce filmler ardından dizi, sms, internet, sosyal medya ve televizyondaki reklam bombardımanı, "beni bağlamaz" bahanesini elinizden almış durumda. Neticede insansınız ve herkese karşı sevgi duymanız (daha doğrusu Sevgililer Günü'ne taraf olmanız) kaçınılmaz hale getirildi.
Etrafımda akıp giden yüzlerce hayatın, bir şekilde tanığıyım. Eş, dost, okur, arkadaşlar ve sohbet ettiğim yüzlerce insanın, bu ve benzeri günleri, pazarlamacıların terörize taktikleri yüzünden "kâbusa çevirdiği" şikâyetlerini dinliyorum.
Müşteriyi "bizim paramızı cebinde taşıyan" insan gibi gören Valentineday Sektörü, "aldıysan ne ala, almadıysan yandın" şantajını hemen her türlü iletişim aracını kullanarak beyinlere kazıdığından, harcama eylemi, kaçınılmaz hale geliyor. Tam da bu noktada, sizlere diğer günlerde 1 birim fiyattan sundukları mal ve hizmeti, 3 kat fiyattan dayatıyorlar.
Harcama sebebini "sevgili" olarak tanımlayınca harcama kararı ve bu işin finansmanı da "mecburiyetten" size kalıyor. Buradaki temel sıkıntı, sevgililer günü terörize pazarlama taktikleri yüzünden, beklentilerin tırmandırılması...
Zira; sevgilinize 3 vaat edip 4 verirken mesut, mutlu yaşayan sizler, terörize pazarlama yüzünden sevgilinize 10 vaat etmenizi empoze ediyor. Siz artık bu günde; 8 dahi verseniz, dünkü 4'ün 2 katı da olsa, beklentiyi karşılayamayan kötü sevgili haline düşürülüyorsunuz.
Kimbilir kaç sevgili, 15 şubat sabahı mutsuz uyanıyordur. Hal böyle olunca, harcamanızdaki birim başına "sevgiliye sunulan mutluluğun(!)" marjinal maliyeti de sizi mutsuz ediyor.
14 Şubat Sevgililer Günü'nü; "terörize pazarlama" fırsatçılarının zehir etmesine izin vermeyin...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA