Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

3. Köprü'nün B planı

Teklif gelmeyince B planı uygulanacaktı. Dünkü ihaleye teklif gelmedi. Yarısı yabancı 18 firma, 70 ay sürecek 6 milyar $'lık, 3. köprü de dahil 414 km uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu ihalesi, iptal edilmiş oldu.
Şimdi gözler, Bakanlık'ta... Binali Yıldırım "teklif geldi, geldi. Değerlendiririz, karar veririz. Teklif gelmese de bir şey değişmez. Yine karar veririz, ikinci planımızı devreye sokarız" demişti.
Peki B Planı nedir? Vazgeçilmeyecek! Zaten ihale öncesinde bu kararlılık "teklif olmasa da devam edeceğiz" sözleri, yeni ihalenin duyurusu için geri sayımın başladığını gösteriyor.
Dün öğleden önce Astaldi, STFA, Varyap, Kolin ve Cengiz İnşaat "finansman teminindeki güçlükler" gerekçesiyle çekildiklerini ilan etmişti. Derken ihale saati olan 14.00'te yabancılar dahil diğer firmalar da "Avrupa'daki kriz, finansman temin güçlüğü, Çin ve Japonya'daki sıkıntılar" ile "artan maliyetleri" gerekçe göstermişti.
İki ihtimal söz konusu. Ya yeni ihaleye çıkılacak veya projeyi bizzat kamu yapacak... Ancak B planı, bunların dışında fakat bu iki seçeneği de barındıran bir modelle geliyor; Public Private Partnership (PPP). Türkçesi kamu özel ortaklığı...
Mevcut "yap işlet devret" modelinin, kamunun, özellikle istimlak bedelleri ve başlangıç sermayesine katılımıyla "yeniden düzenlenip", PPP modeline dönüştürülmesi bekleniyor. Bu sayede bir yandan proje, belirsiz bir tarihe ötelenmemiş olacak, diğer yanda proje ile amaçlanan ekonomik beklentiler hayata geçirilmiş olacak. Doğuracağı istihdam bir yana, tetikleyeceği projelerle iç talebi canlandıracak proje, İstanbul'un ulaşımını da rahatlatacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA