Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SİNAN ÖZEDİNCİK

Türkiye'de orta sınıf zenginleşti

Türkiye'nin gelecek vaat ettiğini söyleyen Eastpak CEO'su Massimo Ferrucci, "Stabil bir politikanız var. Bu durum ekonomide istikrarı da beraberinde getiriyor. Ülke büyüyor. Orta sınıf zenginleşiyor" dedi

Dünyanın en büyük hazır giyim şirketlerinden biri olan VF Corporation bünyesindeki çanta, bavul ve giyim markası Eastpak, mart ayındaki distribütör toplantısını İstanbul'da yapmaya hazırlanıyor. Toplantı öncesi buluştuğumuz Eastpak CEO'su Massimo Ferrucci, SABAH'a özel açıklamalar yaptı. Türkiye'deki mantaliteyi ve özgürlüğü sevdiğini belirten Ferrucci, ülkenin gelecek vaat ettiğini söyledi. Ferruci ile şirketin hedeflerini, Türkiye planlarını ve yatırımlarını konuştuk.
Eastpak'ın 2015 planları arasında neler var?
2014'te perakende vizyonumuzu değiştirdik. Tokyo, Seul, Kuveyt, Dubai, Londra, Roma ve Milano'da mağaza açtık. 2015'te bu yönümüzü güçlendirmeye çalışacağız. Ayrıca Türkiye, Dubai, Japonya, Çin ve İskandinav ülkeleri, Danimarka, İsveç, Norveç gibi büyüme potansiyeli olan pazarlara odaklanacağız. Online'daki gelişmelere de çok önem veriyoruz. Sadece e-ticareti değil pazarlamayı da dijital platform üzerinden büyütmeyi hedefliyoruz.
Peki Türkiye için ne hedefliyorsunuz?
2014 yılı Eastpak Türkiye için bir rekor yılı oldu. Arkadaşlarımız doğru bir pazalama stratejisi yürüttü. 2015'te bunu daha da büyütmeyi hedefliyoruz.
Bir işadamı ve CEO olarak Türkiye ekonomisini nasıl görüyorsunuz?
Genç ve dinamik bir nüfusa sahipsiniz. Stabil bir politikanız var ve bu ekonomideki istikrarı da beraberinde getiriyor. Artık insanlar çalışmak/yaşamak için yurtdışına göç etmiyor. Ülke büyüyor. Sadece doğuyla batıyı bağlamıyor, global piyasada da ekonomik hamleler yapıyor. Orta sınıf zenginleşiyor. Bunlar bir ülkede varsa, orası ciddi bir gelecek vaat ediyor demektir.

TÜRKİYE'DEN FİKİR ALIYORlAR


Türkiye'ye özel çantalar üretiyor musunuz?
Biz Türkiye, İtalya, Almanya, Fransa diye ayrım yapmıyoruz. Sonuçta global markanın güçlü bir ortağıyız. Fakat pazarlara yönelik araştırmalar yapıyoruz. Haziranda dört kişilik bir ekip gözlem ve tasarım için İstanbul'a geldi. Farklı markaların satıldığı mağazaları gezip, sokaktaki insanların ve gençlerin ne kullandıklarını gözlemlediler. Çanta modellerinden, ne tip ayakkabı giydiklerine ve hatta saç şekillerine kadar her şeyi incelediler. Türkiye'de daha çok rock, punk, grafiti temaların merak uyandırdığını gördük. Bu ziyaretten bir ay sonra iki çanta tasarladılar. İki model de tamamen Türkiye'deki ihtiyaca yönelik ürünlerdi. Bunları İtalya, Almanya, Fransa'daki diğer büyük marketlerle de paylaştık ve çok iyi tepkiler aldık. 2016 ilkbahar-yaz koleksiyonu için bu baskıları da katolağa koyduk.
Yani Türkiye bir baskı yarattı...
Eskiden satış toplantılarına Almanya, Fransa, İspanya gibi pazarların müdürleri geliyordu. Artık Türkiye'yi de bu toplantılara çağırıyoruz. Gerek tasarım gerekse renk anlamında fikir alıyoruz. Mesela Türkiye'nin talebiyle bordo rengi de koleksiyona girdi. Bu toplantılarda çok başarılı sonuçlar elde ediyoruz.
Daha önce bu renk yok muydu?
Yoktu, yeni koymaya başladık. Koleksiyona çıkınca, Türkiye pazarı için geliştirdiğimiz bir renk diyoruz. Bu Türkiye pazarına verilen önemin bir göstergesi. Marttaki distribütör toplantısını da İstanbul'da yapacağız.

İŞÇİ GÜVENLİĞİ BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ

VF Corporation'ın cirosu ne kadar?
11.4 milyar dolar. Tüm markaları açısından 2014 çok başarılı bir yıloldu. 2013'te gelirinin yüzde 60'ını Amerika dışından sağladı. Bu da şirketin uluslararası anlamda ne kadar kuvvetli olduğunu gösteriyor.
VF Corporation'ın markaları kaç ülkede var?
200'ün üzerinde ülkede var. O ülkede şirket olarak direkt olma ya da distribütörle devam etme kararını ülkenin yapısına göre karar veriyoruz.
Halen firmanın toplam kaç ülkede fabrikası bulunuyor?
Uzakdoğu'da birçok fabrika var. Türkiye'de de İzmir Söke'de bir fabrikamız var. Tüm fabrikalarımızı ürünlerin yanı sıra alışma saatleri, işçi güvenliği açısından da denetleyen bir ekibimiz var. Buna çok özen gösteriyoruz çünkü halka açık bir şirketiz.

AIDS DERNEĞİ'NE BAĞIŞ YAPIYOR

Türkiye'de bir sosyal sorumluluk projesi düşünüyor musunuz?
Eastpak Artist Studio, üç yıldır dünyaca ünlü tasarımcılarla ortak çalışmalar yapıp gelirini AIDS derneğine bağışlıyor. Biz bu projeyi Türkiye'de de yürütüyoruz. Beren Saat, Pınar Altuğ, Derya Baykal ve Zerrin Tekindor gibi ünlü isimler projemiz için tasarımlar yaptı. Bunları da sitede satıp gelirini vakfa bağışladık. Böylece Eastpak Türkiye olarak projeye de destek vermiş olduk.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA