Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

Kaç dakika önce, THY!..

GEÇEN hafta pazartesi günü Antalya'ya havaalanına geldim, İstanbul'a uçmak için.. Üç de arkadaşım var yanımda uğurluyor.. Koştura koştura girdik içeri, yolda aksilik olmuş biraz geciktik ondan.. Nefes nefese Business kontuarının önünde durduğumda, alandaki saatlerin hepsi 11.10'dan önceyi gösteriyordu..
Neden?..
Çünkü kontuardaki kız "Geç kaldınız" deyince, ona saati gösterdim. Yelkovan hâlâ 10 geçenin gerisinde idi çünkü..
"Daha bir dakikam var" dedim.
"Önemli değil" dedi kız.. "30 dakika önce gelmeniz gerekiyordu. İşlemler kapandı.."
"Bir yanlışlık olmasın" dedim.. "Hep 20 dakika biliyorum.. Hatta Business yolcuları için 15 dakika.."
Kız elimdeki bileti aldı.. Üzerine itina ile "Müracaat 11.11 yazdı" altına da imzasını attı.. "Banu!.."
Bre aman.. Uçağı kaçırırsam, 90 Dakika çekimini kaçıracağım.. Meydan müdürüne gittik..
Biraz da lütfen havasında "Hadi bu defalık uçuralım da" gibisinden bir hava ile biniş kartımı verdiler..
15 dakika salonda bekledik.. Uçak 10 dakika rötarla kalktı..
Koltuğuma oturdum ve Elektronik Bilet Yolcu Seyahat Belgesini okumaya başladım.. Ön sayfanın dibinde "Bilet ve Bagaj kontrolü için tarifeli kalkış saatinden 30 dakika önce checkin işlemleri tamamlayınız" yazıyor.
Banu haklı.. Gelecek Antalya seyahatimde onu bulup özür dilemem gerek..
Ama sayfanın arkasında da yazılar var.. Orada aynen, hem de büyük harflerle, hem de altı siyah çizili şöyle yazıyor:
"BİLET VE BAGAJ KONTROLÜ UÇAĞIN TARİFELİ KALKIŞ SAATİNDEN 20 DAKİKA ÖNCE SON BULUR."
O zaman anlıyorum, Banu'nun benim biletin üzerine niye itina ile "Müracaat 11.11" yazdığını.. Gerçek saati yazsa, "11.09" dese derde girebilir..
Şimdi THY'ye iki sorum var..
1- Checkin için 30, bagaj ve bilet kontrolü için 20 dakika önce bulunma mecburiyeti ne demektir?. Türkçe ve İngilizce bilenlere farklı muamele mi?.
Bize açık söyler misiniz, yolcular, iç ve dış hatlarda, ekonomi ve business sınıflarında, tarifeli saatten kaç dakika önce kontuar önünde olmak zorundadırlar?.
2-O saatte kontuar önünde oldukları halde, kuyruk yüzünden check in yaptıramayanların durumu ne olacaktır?. (Bu aynen başıma geldi bir defasında. Önümdeki yolcunun işleri uzadı. Sıra bana geldiğinde uçağın kalkmasına 18 dakika kalmıştı. Beni "Bilgisayar kapandı" diye uçağa almadılar. Fazıl Say konseri için Sivas'a gidemedim. Başka uçak yoktu çünkü.)
3-Uçak rötar yaptığı zaman checkin için yeni süre tanınır mı?. Yoksa uçak 3 saat rötar yapsa bile, checkin işlemleri bir daha yapılmaz mı?
4-Yolcu 1 dakika geciktiği için uçağa alınmıyor, tamam.. Peki uçak dakikalar, bazen saatlerce gecikince ne oluyor?. Kendine bu kadar dakik, yolcuya bu kadar sorumsuz bir uygulama olabilir mi?.
THY Genel Müdürü Temel Kotil ve Basın Danışmanı Dr. Ali Genç dostlarım bu sorulara lütfen yazılı ve çok net bir yanıt versinler. Aynen yayınlayacağım ve kesip cüzdanımda taşıyacağım ki, bir daha Banu Hanımlarla tartışmayalım..

***
Haa.. Bir de son not.. THY bu kadar dakik madem.. Dakikalar bu kadar önemli.. Bilet üzerine notu Banu Hanımlar kol saatlerine bakıp el yazıları ile yazmasınlar. Bilgisayar otomatik bassın, müracaat saatini..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA