Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Abuzittincim.
Dünyanın en emin yolcu uçaklarından biri olduğu söylenen Boeing 787 Dreamliner'lar şimdilik hangara çekildi. Kaza maza yapmış değiller. Nedeni, son haftalarda akü sistemlerinde görülen arızalar.. Dört gün önce, bi Japon uçağı akü nedeniyle mecburi iniş yapınca, bu karar alındı.
İki Japon firması ANA ve JAL, 787'lerin uçuşunu, kendi kararlarıyla, durdurdu. Federal Havacılık da (FAA) Amerika'da ki 787'lerin, teknik arızanın esas nedeni bulunana kadar uçuşlarını tatil etmesini istedi.
Boeing 787'nin yaptığı arızalar yalnız akü değil. Mesela bi seferinde camı çatlamış. Bi başkasında motordan yağ sızmış. Bi de hidrolik kaçağı var. Bilmiyorum bunlar sende bi çağrışım yapıyor mu? Kalkarken kuyruklarını piste çarpsalar, motor kapakları da havada düşse, aynen bizim THY uçakları!
Fakat ufak bi fark var, adamlar böyle durumlarda uçaklarını hemen çekiyor.. Bizimkiler uçuşa devam.. Batı kafası, pimpirikliler!
Şimdi bi farkı daha vereyim, Dünya'nın En Emniyetli ilk 10 Havayolu listesinde, ki buna "Dünyanın En Pimpirikli 10 Hava Yolu" demek daha uygun, Amerikan şirketleri ilk 4 sırayı paylaşıyor. Sonra gelen Japonlar.. Bizim THY, en son 10'un içinde! Yanlış anlama.. Müşteriye hizmette, yemek, konfor, yer hizmetleri vs... THY Avrupa'nın 1'incisi.. Dünya sıralamasında da 7'nci. Hem Amerikalılar hem Japonlar bizim arkamızdan nal topluyor.. Bu büyük başarı.. Güvenliğe yani pimpirikliğe gelince iş değişiyor Abuzittincim. Avrupa'da Ruslar da olmasa en son sıradayız. İyi ki varsın Putin!
"Kardeşim ben pimpirikli değilim.. Önce konforu, hosteslerin güler yüzlü hizmet etmesini, mis kokulu güzel yemekler isterim" diyorsan THY gerçekten birinci adres. Bu bi tercih meselesi..
Şimdi buradan Gazi Paşa Havaalanı'na geçmek istiyorum. Bi kaç hafta önce, Galatasaray Alanya'ya kamp yapmak için giderken uçuş sponsoru THY ile uçamadı.. THY Gazi Paşa'ya uçmayı reddetti. Ve Galatasaraylılar buna çok kızdılar. Kızmasınlar, çünkü Gazi Paşa'ya her uçak inemez. Risklidir. 200 kişinin altındaki uçaklar da, pilotları özel eğitim aldıktan sonra inebilirler. THY'nin pilotları bu simulatör eğitimini almış olsaydı ve Sivil Havacılık Gazi Paşa'ya uçma iznini verseydi Galatasaraylılar, THY ile Gazi Paşa'ya gidebilirlerdi.
Ama bi noktanın altını ısrarla çiziyorum Abuzittincim.. 200 kişinin altındaki orta gövdeli uçaklar için de riskli bi alan, Gazi Paşa. Çünkü bi pas geçme durumunda karşıdaki Toros çok yakın. Uçağın gövdesi büyüdükçe tehlike ihtimalden çıkıp kesinleşiyor. Ben, "Gazi Paşa'ya uçmam" diyen pilotlar biliyorum. Alanın yeri baştan yanlış seçilmiş. Tek yön trafikli, büyük gövdeli uçakların inip kalkabileceği uluslararası hava limanı olur mu ?
Şimdi diyeceksin "Hani ya pimpiriklilik?" İyi de Abuzittinciğim pimpirikliğin bile bi derecesi vardır yani. Göz göre göre git dağa çarp. THY bile bunu yapmaz gibime geliyor.
Münasip yerlerinden öperim kardeşim.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER