YAZARA MAİL GÖNDER Tecelli'den Abuzittin'e Mektuplar

YAZARLAR

Abuzittincim,
Hani bi deyim vardır: Adı çıkacağına canı çıksın... Rus Havayolları'nın bugünkü hali aynen o.. Biliyorsun geçenlerde Moskova- Kazan seferini yapan Boeing 737-500, inişe geçtiği sırada düştü. TV'deki videolardan izlediysen, çok enteresan, adamlar burun üstü gittiler. 700 metreden yere çakılmaları, saatte 450 kilometre hızla, 20 saniye sürmüş. Allah kimselere vermesin, feci ölüm..
Gerçi, havacılığı bilenler, yolcuların ne olduğunu anlamadan vefat etmiş olabileceğini söylüyorlar ama gene de tam bi facia. İlk veriler pilotaj hatasını gösteriyormuş. Pilotların "kara delik etkisi" denen bi yanılgıyla uçağı kurtaramamış olabileceği de tartışılıyor. Bu, özellikle geceleri, pilotların yer-gök ayırımını yapamamaları gibi bi durum. Bizim Atlasjet'in Isparta kazasında da konuşulmuştu. Tabii, kara kutular incelendiğinde pek çok şey ortaya çıkabilir.
Ruslar için "Adı çıkacağına..."dememin nedeni kaza onların üzerine kaldı da ondan.. Daha doğrusu ilk gün hemen hemen tüm medya olayı Rus uçağı diye verdi.. Malum, zırt pırt düşüyorlar ya.. Oysa uçak Tataristan Cumhuriyeti'nin Tatar Havayolları'na ait. Sonra durum düzeltildi. Ruslar da, havacılıktaki kötü sicillerini silmek için son yıllarda büyük çaba gösterdiklerinden bu duruma çok kızmışlar.
Bence kızmaya hakları yok. Tataristan'ın Rus Bağımsız Devletler Topluluğu içinde yer alması medyanın kafasını karıştırmış olabilir. İlerde de böyle karışıklık olmasını istemiyorlarsa Tatarların tam bağımsızlığını tanısınlar. Veya Tatarlar, şeklen Rusya'nın himayesinde olsun. Kanada'nın, güya İngiltere'nin şemsiyesi altında olduğu gibi. Kanada'da uçak kazası olduğunda İngiliz uçağı diyor muyuz?
Nasıl da çözümü buldum Abuzittin'cim...
Acaba Putin buna ne der? Madem havacılıkla başladık, havacılıkla devam edeyim.. Eee Türkiye'de havacılık deyince akla gelen THY ve onun Genel Müdürü Temel Kotil. Geçen Pazar, Sabah'ta Sonat Bahar'a geniş bi röportaj vermişti.
Uzun uzun anlatmış. Haklı, başarılı bi yönetici.. Ekibiyle birlikte THY çok büyük atılım yaptı. Bu tartışılmaz. Kotil'den öğrendim bizim havacılık filosu 1933'te 5 uçaktan oluşuyormuş. Şimdi, kargo dahil 233 uçaklı iddialı bi filo. Genel Müdür diyor ki "En çok ülkeye uçan havayolları arasında biz birinciyiz!"
"En çok ülkeye uçan havayolu" diye, uluslararası bi değerlendirme var mı bilmiyorum. Ama "en çok uçulan nokta"( destination) istatistikleri var ve THY burada da Dünya 4' üncüsü. O kadar dev arasında bu da çok büyük başarı.. Düşünebiliyor musun Abuzittin'cim, United Airlines ( USA) 375 uçuş noktasıyla başta geliyor ama 1264 uçakla bu işi başarabiliyor..Yani THY'nin 5 katından büyük bi filoyla bu kadar çok noktaya uçabiliyorlar! Lufthansa'nın , anlaşmalı veya yarı ortak şirketleriyle birlikte 500'e yakın uçağı varken dünyada THY kadar geniş noktaya uçamıyor. Yedinci mi, sekizinci mi ne..
Ben Lufthansa'nın yerinde olsam, Amerikalılara nal toplatmak için Kotil ve ekibini hemen transfer ederdim.
Haa uçuş güvenliği mi? O, önemli değil canım.. Sen bana noktadan bahset! Münasip yerlerinden öperim Abuzittincim.
Kardeşin Güneş
tecelligunes@yahoo. com.tr

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.