Türkiye, dünyanın önemli otomotiv üretim merkezlerinden biri... Özellikle ticari araçlarda üs oldu. Türkiye, Avrupa'da otobüs üretiminde birinci, hafif ticari araçta ikinci, kamyon üretiminde ise 7'nci sırada bulunuyor.
Bu başarının altında, tabii ki Türkiye'nin otomotiv sektöründe kazandığı tecrübe ve insan gücünün önemli bir yeri var. Ama en önemli neden, maliyetlerin Avrupa'ya göre düşük olması. Ancak, bir gün bizden daha ucuza üretim yapan bir ülke karşımıza çıkabilir. Uzun yıllar çalışılarak elde edilenler, bir gün aniden elimizden kaçıp gidebilir. Bu yüzden, sadece üretim değil, aynı zamanda fikir üreten bir ülke olmamız gerekiyor.
Otomotiv ana ve yan sanayisi için Kocaeli Üniversitesi Teknoloji Fakültesi ile işbirliğine giren Taşıt Araçları ve Yan Sanayicileri Derneği de (TAYSAD) bunu savunuyor. AR-GE ve inovasyon alanlarında öğrenciler ve akademisyenlerle birlikte hareket etmeyi planlayan TAYSAD'ın Başkanı Ömer Burhanoğlu, "Sizden ucuz üreten olabilir. Ama fikri üretmek lazım. Ben üretirim, ben yaratırım diyebilmek lazım. Kilit kelime bence budur. Üniversite ile bunu başarmaya çalışacağız" diyor.
Başkan'ın söylediklerine yüzde 100 katılıyorum. Türkiye dışa bağımlı olmadan kendi teknolojisini üretirse, dünya otomotivinde yerini sağlamlaştırır. Rekabet şansını sürdürür.