IDC tarafından yapılan üçüncü çeyrek dönem araştırmasına göre giyilebilir cihaz pazarında toplam 32 milyon adet satış yapıldı ve yıl bazında yüzde 21.7 artış görüldü. Firma bazında ise Xiaomi ve Samsung en büyük çıkışı yapan markalar oldu.
Xiaomi yılın üçüncü çeyreğinde 6.9 milyon civarında satış yaptı ve yıl bazında yüzde 90 artış gösterdi. Yüzde 21.5 pazar payı ile de liderliği ele geçirdi.
Satışlar Avrupa, Hindistan ve Orta Doğu / Afrika bölgelerine daha da genişletildi. Çünkü uygun fiyatlı giyilebilir cihazlar için bu bölgeler oldukça ideal.
Apple, yüzde 54 büyüme göstererek satış rakamını 4.2 milyona çıkardı.
Apple, Watch Series 4'ü öncekinden daha yüksek fiyata piyasaya sürmeyi tercih etti. Series 1 veya Series 2 modelini pazar payını önemli ölçüde artırabilecek 200 dolarık fiyat noktasına düşürmeyi reddetti. Series 3'teki fiyat düşüşleri ise Apple'ın sevkiyatlarını % 54 arttırdı.
Samsung ise bu çeyrekte yüzde 90 artış göstererek 1.8 milyon satış adedine çıktı.
En çok hangi telefonlar sattı?
Gartner, üçüncü çeyrekte dünyanın en çok satan akıllı telefon markalarını açıkladı.
Gartner'ın raporuna göre listenin tepesinde Samsung var. Önceki çeyreğe kıyasla Samsung, 12 milyon adet daha az telefon satmış.
Huawei, geçtiğimiz yılın üçüncü çeyreğindeki yüzde 9.5 oranındaki pazar payını yüzde 13.4 oranına çıkartarak toplamda 16 milyon adet daha fazla akıllı telefon satmayı başardı.
Apple ise geçtiğimiz yıla kıyasla pazar payını 0.1 oranda arttırdı.
Xiaomi'ye gelirsek bir önceki çeyreğe kıyasla 7 milyon adet daha fazla akıllı telefon sattı. (Milliyet)