Türkiye'nin en iyi haber sitesi
BÜLENT CANKURT

Fatma Şahin şehre değer katmaya devam ediyor

Turkuvaz Medya İl Buluşmaları için gittiğim Gaziantep’e ve şehrin belediye başkanı Fatma Şahin’e bir kez daha hayran kaldım. En son yatırımcı ve CEO’ları Gaziantep’e toplayan Şahin, şehre değer katmaya devam ediyor

Turkuvaz Medya İl Buluşmaları'nın 25'incisi Gaziantep'te gerçekleşti. Bu buluşma için SABAH Gazetesi'nden yazar arkadaşlarımla birlikte ben de oradaydım. Çok sevdiğim Gaziantep'e, bu vesileyle bir kez daha gittiğim için çok mutlu oldum.

Kahvaltıda buluştuğumuz Fatma Şahin, bir yandan yaptıklarını ve yapacaklarını anlatırken bir yandan da şehrinin geleneksel kahvaltı ürünlerini bize tattırdı.

Etkinlik, şehirdeki başka bir buluşmayla başladı. 'Küçük Davos' olarak nitelendirilen HORASIS'in global toplantısı Gaziantep'te gerçekleşti. İlk kez Türkiye'de yapılan toplantı için dünyanın dört yanından yatırımcılar ile CEO'lar Gaziantep'e geldi.

Bu uluslararası toplantıyı Türkiye'ye getirmekte en büyük pay sahibi olan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin'i bir kez daha takdir ettim. Ertesi gün kahvaltıda buluştuğumuz Şahin, şehri için neler yaptığının özetini geçip neler yapacağını da anlatınca vizyonuna ve çalışkanlığına hayran kaldım.

Yavuz Donat, Melih Altınok ve Nihan Günay ile tarihi çarşıyı gezdik. Baharatların kokusu, yöresel ürünlerin rengi ve geleneksel el sanatlarının sesi ile bu çarşı, insanın her duyusuna hitap ediyor.

PEYNİR MÜZESİ BİZİ ACIKTIRDI
Bu arada Mutfak Sanatları Merkezi'ndeki kahvaltıda Şahin'in, Gaziantep'in yöresel kahvaltılıklarını tek tek anlatması, hepsinden mutlaka tatmamızı istemesi ve bunu yaparken de yüzüne yansıyan gurur görülmeye değerdi.

Zamanımız kısıtlı olduğu için, kahvaltı sonrası kendimizi sokaklara attık. Önce, dünyanın en büyük ikinci mozaik müzesi olan Zeugma Mozaik Müzesi'ne gittik. Öyle özel bir müze ki, on defa da gelsem yine keyifle gezerim.

Ardından tarihi şehir merkezine girdik ve Peynir Müzesi ve Baharat Müzesi'ni gezdik. Bu müzelerde, Gaziantep mutfağında önemli yeri olan peynir ve baharatların tarihsel yolculuğuna şahit olmak güzeldi. Ancak müzeler karnımızı acıktırdı, Gaziantep lezzetleriyle kendimize ziyafet çektik.

BİR PARKTAN ÇOK DAHA FAZLASI
Yediklerimizi eritmek için yeni açılan Galle Park'a gittik. Şahin'in şehre kazandırdığı yeşil alanlardan biri olan Galle Park, parktan daha fazlası. 270 bin metrekarelik alan üzerine kurulu park, ülkelerin peyzajları ve bahçe kültürlerini yansıtırken ortasındaki Macera Adası her yaştan ziyaretçilerin keyifli vakit geçirmesi sağlıyor.

Biz kısıtlı zamanda, bu kadar gezip yiyip içebildik. Ama Gaziantep'te; görülecek, yapılacak ve yenilecek o kadar çok şey var ki... Uzun lafın kısası, seyahat için Gaziantep her zaman iyi fikirdir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.