Türkiye'nin en iyi haber sitesi
PELİN KAYA

Paris podyumunda geçmişe saygı duruşu

Bu hafta Milano ve Paris’te gerçekleşen Erkek Moda Haftası’nda öne çıkan defile ve koleksiyonlardan kısa bir derleme yaptım.

DOLCE&GABBANA



DOLCE&GABBANA yeni koleksiyonunu sunduğu defilesinde Prada'nın aksine popüler kültüre yenik düştü ve son zamanların reklam gücü yüksek, magazin figürü Machine Gun Kelly'i yürüttü. İzleyiciler arasında Kelly'nin sevgilisi ünlü oyuncu Megan Fox da vardı. Çift giydikleriyle dikkatleri çekmesine çekti ama beğenildi mi işte orası tartışılır. Hailey Bieber'ın stilinin mimarı olmakla mesleğinde zirve yapan stilist Maeve Reilly'nin yeni müşterisi Megan Fox ile sinir krizi geçirdiğine eminim ama ispat edemem. Markanın tasarımları yerine bol bol ünlü çift konuşuldu.

PRADA



PRADA, Milano Fashion Week kapsamında Sonbahar 2022 erkek giyim defilesini gerçekleştirdi. Diğer markaların erkek koleksiyonlarının aksine bu koleksiyon çok ses getirdi. Defilede normal mankenlerin yanı sıra Kyle MacLachlan, Jeff Goldblum, Asa Butterfield, Thomas Sangster gibi ünlü ve başarılı aktörler de yürüdü. Marka, anlaşılan bu durumu gelenek haline getirmek istiyor. Çünkü bundan tam 10 sene önce 2012 koleksiyonu için de ünlü aktörlerin yürüdüğü bir defile düzenlemişti. Koleksiyona gelecek olursam Prada her zamanki çizgisinde. Uzun kaban ve trençkotlar birçok kumaş seçeneğiyle önümüze çıkıyor. Kadın koleksiyonlarında sıkça gördüğümüz otriş/pelüş trendi erkeklerde de işlenmiş. Genel olarak oldukça kilit ve hit parçaların olduğu bir koleksiyon olmuş diyebilirim.

LOUIS VUITTON



LOUIS VUITTON, 'Louis Dreamhouse' isimli Sonbahar 2022 erkek giyim koleksiyonunun defilesini gerçekleştirdi. Bu koleksiyon markanın erkek giyim kreatif direktörü Virgil Abloh'un vefatının ardından gerçekleşen ilk sonbahar defilesi. Tabii çok önceden hazırlandığı ve son ana kadar kendini mesleğine adamış biri olduğu için bu koleksiyonun da tasarımcısı Virgil Abloh. Bu belki de ondan göreceğimiz son defile olacak. Abloh sanki vefatını hissetmiş gibi son sekiz sezonun temasını ve mesajlarını işlemiş. Koleksiyona gelecek olursam; son zamanların açık ara en iyi Louis Vuitton Erkek Koleksiyonu diyebilirim. Renk kartelasının her tonu çok başarılı. Her parçayı önümüzdeki sonbaharda sokak stilinde, kırmızı halıda hatta bir düğünde bile görebiliriz. Zira defilenin kapanışında erkek gelinlikleri de sunuldu. Defilenin sahne dekoru ve kareografisi övgüyü hak ediyor. Minyatür bir Dreamhouse yaratılıp klasikten kaçınarak tasarımları olabilecek en güzel şekilde sunmuşlar.

DIOR



DIOR, Kış 2022 erkek giyim koleksiyonu ile Dior'un ilk koleksiyonun 75. yıl dönümünü ve Stephen Jones'un markadaki stilistliğinin 25. yılını kutladı. Hem de 21 Ocak'ta yani Christian Dior'un doğum gününde. Koleksiyondaki her parça kesinlikle 75 yıl öncenin inceliklerini ve detaylarını içeriyor. Koleksiyon erkek giyim üzerine olsa da ilham alınırken kadın koleksiyonundan yararlanılması ve başarılı bir şekilde uyarlanması çok hoşuma gitti.



GÜNDEME OTURAN YÜZÜK

Yeni yılın ilk evlilik teklifi Hadise ve Mehmet Dinçerler çiftinden geldi. Hadise, haberi romantik bir videoyla sosyal medyadan bizlerle paylaştı. Global yıldızların evlilik teklifi aldığında uyguladığı taktikleri Hadise'de de gördük. Yüzüğünün markası, karatı ve detayları, sevenleri tarafından kısa sürede bulundu ve uzun süre konuşuldu. 4 karatlık yüzük gerçekten de çok şık ve konuşulmayacak gibi değil. Tabii bunda markanın yaptığı paylaşımın ve Dinçerler'in markaya attığı yorumun da payı büyük. Böyle duyurusu yüksek, bol paylaşımlı ve çok konuşulan evlilik tekliflerinde yüzüğün alındığı markayla ufak da olsa bir iş birliğine gidilir ve o söz konusu milyonların konuşulduğu meblağlar ödenmez. Bu taktiği dünyaca ünlü isimlerde de sık sık görürüz. Hatta en son Megan Fox ve Machine Gun Kelly'nin evlilik teklifi de bu anlamda önümüze gelmişti. Eğer gerçekten böyle bir durum söz konusuysa markanın kendi hesabından yaptığı paylaşımda çok daha profesyonel bir çekim beklerdim. Arkada markanın adının yazılı olduğu bir kahve fincanı görmek istemezdim. Yine de ikili sayesinde bu markayı tanımış ve tasarımlarıyla tanışmış olduk.



JENNIFER LOPEZ 'DEN İLGİNÇ BİR PAYLAŞIM
Jennifer Lopez sosyal medyasında ilginç bir paylaşıma imza attı. Takipçilerine giydiği kıyafetin, ceketli mi ceketsiz mi daha iyi göründüğünü soruyor. Koskoca JLo'nun böylesine alçak gönüllü olup soru sorması hoşuma gitse de bir süre sonra mütevazı sorusunun altında yatan zenginlik ortaya çıkıyor. Aslında Lopez yaklaşık 20 milyon TL değerinde bir koleksiyonun reklamını yapıyor. Nasıl mı? Boynundaki Serpenti Viper kolyesi üzerine B.zero1 Rock kolye takmış. Bunu Divas Dream ve Serpenti Seduttori modeller ile kombinlemiş. Küpeler yine Serpenti Viper, bileklikleri ise say say bitmez. Yüzükler görünmüyor ama onlar da Bvlgari. Özetle karşımızda en havalısından neredeyse 20 milyon TL'lik ceketli mi ceketsiz mi sorusu! Bu paylaşımda tabii ki de amaç reklam yapmak. Dünya yıldızı olmasına rağmen akıllı bir telefonla çekildiği belli olan normal bir fotoğrafla bile yaratmak istediği etkiyi fazlasıyla yaratmayı başarmış.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA