Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Kaliforniya’daki yeni fabrikasında deneme üretimine başlayan , ilk FF91 modelini bantlardan indirdi. İlk model, aralarında ’in de olduğu teknik ekip tarafından onaylandı

, 'nın en büyük rakibi olarak gösteriliyordu. 2017'de -CES 'nda tanıttığı dünyanın en hızlı, ultra lüks elektrikli SUV modeli FF91, büyük ses getirmişti. Ancak, finansman sorunları nedeniyle FF91 projesine bir türlü başlayamadı. 2017 sonunda bulduğu 2 milyar dolarlık finansmanla borçlarını kapatan Faraday Future, Haziran 2018'de yeniden hayata döndü. Temmuzda Kaliforniya'daki yeni fabrikasında deneme üretimine başlayan şirket, ağustos sonunda ilk FF91 modelini bantlardan indirdi. Hanford fabrikasında üretilen ilk model, aralarında 'in de olduğu ekip tarafından onaylandı. Uzman Mühendis Volkan Ersen, farklı bir yöntem uygulayarak, aracın gövdesini üç boyutlu lazer tarayıcısı ve kablosuz algılayıcısı ile üretime uygunluğunu test etti. İlk üretim FF91 daha sonra şirketin Global CEO'su ve Üretimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Dag Reckhorn tarafından incelendi.

2 MİLYAR DOLAR
Yıl sonunda seri üretime geçmeye hazırlanan Faraday Future, 2019'un ilk yarısında teslimatlara başlamayı hedefliyor. Tesla Model X'e rakip olan Faraday FF91'in satış fiyatının 120 bin dolardan başlayacağı tahmin ediliyor. Faraday Future'un yaşadığı finansman problemini Çinli gayrimenkul devi Evergrande Group'un yan kuruluşu Evergrande Health çözdü. Şirketin çoğunluk hissesi yani yüzde 45'ini 2 milyar dolara satın aldı. Faraday Future'un yüzde 33 hissesi ise kurucu ve CEO olan Jia Yueting de bulunuyor. 2017'nin son günlerinde gerçekleşen hisse satışına rağmen Faraday Future, FF91 projesine hemen başlayamadı. Bunun nedeni ise ABD Komisyonu'nun Çinli şirketin Faraday Future'a yaptığı yatırımın, ulusal güvenliğine tehdit oluşturmadığına yönelik incelemesiydi. İnceleme tamamlandı ve hisse devri 18 Haziran'da onaylandı.

55 YILLIK FABRİKAYI ALDI
Finansman işlerini halleden Faraday Future, Las Vegas'da 1 milyar dolara kurulması planlanan fabrikadan vazgeçti. Bunun yerine 'daki 55 yıllık eski bir lastik fabrikasını satın aldı. Fabrikayı otomobil üretimine uygun hale getirmek için haziranda inşaata başlayan şirket, bir taraftan da deneme üretimleri gerçekleştiriyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN