Dolu dolu geçen bir yılın en iyileri? Seçmek kolay değil. Topluca ve özetle bakarak, bugünlük yabancı filmleri ele alalım. ABD'den kimi hoş komediler geldi: Woody Allen'ın
Kim Kiminle Nerede?, Anand Tucker'ın
Aşka Yolculuk, Shawn Levy'nin
Çılgın Bir Gece, Adam MacKay'in
Yedek Polisler, Todd Phillips'in
Git Başımdan, Paul Weitz'in
Zor Baba 3'ü gibi... Canlandırma türünde
Şrek-Sonsuza Dek Mutlu,
Oyuncak Hikayesi-3,
Çılgın Hırsız, Disney'den
Karmakarışık'ı izledik. Hollywood, komedi soslu dramlar da sundu: Jason Reitman'ın
Aklı Havada, Coen Kardeşler'in
Ciddi Bir Adam, Sam Mendes'in
Uzaklara Gidelim, Rodrigo Garcia'nın
Anneler ve Kızları, Dagur Kari'nin
İyi Yürek filmleri gibi... Biyografik filmlerde Clint Estwood'un
İnvictus/Yenilmez, David Fincher'in
Sosyal Ağ, Michael Hoffman'ın
Aşkın Son Mevsimi gibi filmleri geldi. Koyu dramlar da vardı. En iyileri arasında: Atom Egoyan'ın
Büyük Hata, John Curran'ın
Şantaj, Tom Ford'un
Tek Başına Bir Adam, Oliver Stone'un
Borsa: Para Asla Uyumaz'ı olan... Yılın tek müzikali, Oscar'lı Rob Marshall'ın
Nine/Dokuz'u olurken, gerilim/fantastik türde çılgınca şeyler izledik: Tim Burton'un
Alis Harikalar Diyarında, Terry Gilliam'ın
Doktor Parnassus, Christopher Nolan'ın
Inception/Başlangıç, Oran Peli'nin
Paranormal Activity, Alexandre Aja'nın
Piranha-3, Agnieszka Vosloo'nun
After Life/Diriliş'i gibi. Martin Campbell
İntikam Peşinde, Ben Affleck
Hırsızlar Şehri, Rodrigo Cortes
Toprak Altında, Tony Scott
Durdurulamaz, Phillip Noyce
Ajan Salt, Guy Ritchie
Sherlock Holmes'le bizleri farklı biçim ve düzeylerde gerdiler. Fantastik roman uyarlamalarında
H.P. ve Ölüm Yadigarları-1 ve de
Narnia Günlükleri-3: Şafak Yıldızının Yolculuğu orta karardı. Ridley Scott ise görkemli bir
Robin Hood sundu. Fransız sineması, Costa Gavras'ın
Cennet Batıda, François Ozon'un
Yuva, Luc Besson'un
Adele'in Olağanüstü Maceraları, Radu Mihaileanu'nun
Paris'te Son Konser, Gilles Marchand'ın
Karanlık Cennet, Sylvain Chomet'nin canlandırma başyapıtı
Sihirbaz filmlerini yolladı. Yıl sonunda da Abbas Kiarostami'nin
Aslı Gibidir'i çıkageldi. İsveç'ten 'milenyum üçlemesi' kitaplarından uyarlanan
Ejderha Dövmeli Kız ve
Ateşle Oynayan Kız ile şaşırtıcı 'vampir' denemesi
Gir Kanıma geldi. Kore'den Park Chan-Wook, aynı tema üzerine
Kan Arzusu ile irkiltti. Almanya'dan geçen yılın Oscar'lı Michael Haneke filmi
Beyaz Bant ve Feo Aladağ'ın bizim sorunlarımıza ilişkin
Düşman filmleri geldi. İtalyan sinemasını yine Ferzan Özpetek temsil etti:
Serseri Mayınlar ile. İlk kez birer Arjantin ve Tayland filmi izledik: Oscar'ı hatırına
Gözlerindeki Sır ve Altın Palmiye'si hatırına
Amcam Önceki Hayatlarını Hatırlıyor! İngiltere'den Ken Loach
Hayata Çalım At ve Jane Campion
Parlak Yıldız, İspanya'dan ise Pedro Almodovar
Kırık Kucaklaşmalar'la ülkelerini temsil ettiler. Benim en iyilerim şöyle:
Başlangıç/ Aklı Havada/ Robin Hood/ Aslı Gibidir/ Şantaj/ Kim Kiminle Nerede/ Sihirbaz/ Hırsızlar Şehri/ Beyaz Bant/ Ciddi Bir Adam.