Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Hamdi Topçu krizin bittiğini nasıl anladı?

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu ile ılık bir sonbahar yaşayan Seattle'da sohbet ediyoruz. Bize neler yaptığını tek tek sıralıyor.
Seattle'daki ilk gününde Boeing yöneticileri önce şehri yukarıdan görsün diye Topçu'yu helikopterle gezdirmişler. Sonra da Boeing'in 777'leri ürettiği fabrikasına götürmüşler. "Üretim hattında önümüzdeki hafta teslim edilecek ikinci uçağımızı da gördüm" diyor sevinçle.
Topçu, her ne kadar işin finans kısmına daha çok ağırlığını verse de havacılıktaki yeni gelişmeleri yerinde gördüğü için memnun. "Dünyadaki havayolu şirketlerinin krizinin bitmekte olduğunu, verilen yeni siparişlerden anladım" diyor. Öyle ya, Boeing yöneticilerinden üretim hattından daha önce ayda 5 adet 777 çıkarken şu anda sayının 7'ye çıktığını öğreniyoruz. Diğer Boeing modellerinde de durum aynı.
Hamdi Topçu, önümüzdeki günlerde yeni jenerasyon uçakların tekliflerini almaya başlayacak. THY'nin önündeki seçenekler Boeing ve Airbus. O nedenle sanki Seattle'da THY yönetimine ve 777 teslimi için orada bulunan heyete özen büyük. Ne de olsa böylesine agresif bir büyüme planı olan ve son 8 yılı hep kârla kapatan bir müşteri var Boeing'in önünde. Öğreniyorum ki, THY'nin filosundaki uçakların yüzde 70'e yakınını Boeing oluşturuyor. Topçu, Boeing yöneticilerine, "Kararımızı yılbaşına kadar veririz" diyor.
First Class'ın yer almadığı ama bunun yerine tam yatak haline gelen koltukları ve diğer özellikleriyle First Class'a yakınlaştırılan Business Class ve Business'a yakın konfor sunan Comfort Class ile Boeing'in Türk Hava Yolları için ürettiği 777'nin ilk yolculuğunda, pilotlarından birinin kadın olduğunu bilmekten dolayı keyfim yerinde.
Topçu'yla sohbette THY'nin 25 kadın pilotu olduğunu öğreniyorum.
1800 pilotu olan bir hava yolu şirketinde gönül daha çok kadın pilot yer almasını istiyor. Hamdi Topçu'ya bu dileğimi söylüyorum, gülümsüyor.

3 saat New York bir hayal!

Bu arada Boeing'in süpersonik uçak yaparak İstanbul-New York arasını 3 saate indireceğini düşünenleri hayal kırıklığı bekliyor. Çünkü Boeing fabrikasına yaptığımız gezi sırasında bize kapının girişine prototipi konan uçak hakkında bilgi veren Boeing yetkilileri, "Ne yazık ki bu uçağı hava yolu şirketleri istemiyor.
Artık dünya çok değişti. Hız önemini kaybetti. Herkes daha çevreci yakıtın peşinde. Hava yolu şirketleri o kadar büyük para verip uçacak yolcu bulamıyor" diyor. Gördüğümüz prototip 2003'te kötü bir kazayla uçuşlarına son verilen Concorde'un ardından tasarlanmış.Dolayısıyla İstanbul'dan New York'a gidecekleri yine 10 saatlik uçuşlar bekliyor. Bilginize...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA