Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Bedava mağaza!

Her şeyin bedava olduğu bir mağaza, kulağa nasıl geliyor? Daha da ilginci, böyle bir mağazada, girişimcisi nasıl para kazanır?
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin algılarımız yanı sıra iş modellerini de kökten değiştirdiği apaçık ortada... Nokia Türkiye Genel Müdürü Conor Pierce ile, haftada 1.5 milyon uygulamanın indirildiği Ovi Mağazası üzerine konuşuyoruz. Pierce, Türkiye'nin bu bedava mağazaya, Hindistan'dan sonra en fazla ilgi gösteren 2'nci ülke olduğunu söylüyor. İşin ilginç yanı, her saniye 3, her 4 günde 1 milyon kullanıcı, girdiği bu mağazadan, müzik, uygulama, bilgi, oyun indiriyor.
I-Phone'un benzer mağazasında her 4 paralı ürüne karşılık 1 ürün, bedava dağıtılıyor. Normalde müzik mağazalarındaki fiyatın 10'da 1'ine varan etiket söz konusu... Gidişat; ürün bedava ama ürüne ulaşmak için kullanılan araç paralı...
Conor Pierce
'e göre Türkiye'nin bu alandaki performansı göz kamaştırıcı... Satışlarda ilk 10 pazar içinde ve bu yıl ekosisteme yatırım yapmayı sürdürecekler. Ancak bana ilginç gelen, Ovi Mağazası'nın "her şey bedava" iş modelinin diğer pek çok geleneksel mağaza modelini etkilemeye başladığıdır.
Mağazaya gittiğiniz vasıtaya (cep telefonu) ve harcadığınız yakıta (operatör ücreti) ödeme yapıyor fakat vardığınız Ovi türü mağazada para ödemiyorsunuz. Bizdeki yerel içerik peşinde koşan ve yeni ekonomik düzende farklı iş modeli arayanların, Pierce'in dikkat çektiği bu "farklı gerçeği" incelemesini öneriyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA