Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MELİHA OKUR

Futbol fabrikasında 18 Türk genci

Futbol Club Barcelona. Kısaca FC Barcelona (FCB) ya da Barça. Dünyanın en iyi futbol takımı. 112 yıl önce kurulmuş. Sloganı, "Mes que un club" yani, "Bir kulüpten daha fazlası." 2000'lerde AB'de kendi hikâyesini yazan en gözde ülke İspanya'nın en güçlü markası. Krizden ne kadar etkileneceğini tartışıp duruyoruz ama Katalonya özerk bölgesinin özgürlükçü ve yenilikçi futbol takımı Barça, krize inat, atak üzerine atak yapıyor.
Pek çok ülkenin marka yaratmış şirketleriyle işbirliğini sürdürüyor.
Tıpkı Avea ile yaptığı gibi.
Hatırlatalım. Avea, FC Barcelona'nın 2012-2013 sezonu sonuna kadar ''Türkiye Resmi Telekomünikasyon İş Ortağı."
Bu yolculuk sürerken Avea, geçtiğimiz mayısta FCB ile bu kez bir sosyal sorumluluk projesine imza attı. "FCB Avea Camp-
Türkiye'nin Minikleri, Dünyanın Yıldızları"
nıdevreye soktu.
Proje ortaklarından Türkiye Okul Sporları Federasyonu da vakit kaybetmedi.
Türkiye'nin önde gelen spor kulüplerinin desteğiyle Türkiye'nin dört bir ilinden, ilköğretim çağındaki 18 çocuğu seçti.

***
Diyarbakır, Hakkâri, Bursa, İstanbul ve diğer illerden gelen çocuklarımız geçen hafta dört Türk antrenörle birlikte FC Barcelona tesislerinde eğitime başladı.
Çoğu İstanbul'u görmeden Barcelona'yı uçtu.
Hayal kurmak için büyük düşünmek gerekiyor. Niye bizim gençlerimiz "yıldız oyuncu" olma hayali kurmasın ki! Dünyada futbolcu olmak isteyen her gencin hayalinde kesinlikle Barcelona'nın kapısından içeri girmek yatar.
İşte Arda Turan. Genç yaşında 12 milyon euroya Atletico Madrid'e transfer oldu. Cimbomlu Arda gibi genç futbolcuların yetişmesini kim istemez. Onlar da Arda olmayı hayal ediyor.
18 gencimizi Barcelona'da eğitim stadında çalışırken görmek beni mutlu etti. Çünkü hayal kuramayan bir ülkenin gençleri zincirlerini kırıyor.
***
Şimdi geleceğe dönük planlar yapıyorlar.
Bunları paylaşmak bile yetiyor. Fırsat eşitliği güzel. Sonuçta dünya nüfusunun yüzde 70'i sporla ilgileniyor. İzleyeniyle, oynayanıyla, 500 milyar dolarlık bir endüstri.
Küresel krize rağmen spor endüstrisine bu yıl 250 milyar dolar kaynak ayrıldı.
Futboldan anlamam ama böylesine büyük bir endüstriyi takip eden bir gazeteci olarak hem geleceğin yıldızlarını görmek, hem de İspanya'nın krizini daha iyi anlayabilmek için Barcelona'ya gittik.
F.Bahçe'nin, G.Saray'ın ve Beşiktaş'ın sponsoru Avea için spor iyi bir pazarlama aracı. Avea'nın CEO'su Erkan Akdemir, bu işe gönlünü koymuş. Spor disiplin demek.
Akdemir'i kutlayalım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA