Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Tereciye tere satmaya devam

Gündem yogun olunca, dikkatleri çekmedi. Ama Türk otomotiv sanayi önemli bir basarıya imza attı. Türkiye, otomotivin ana vatanı ABD'den sonra, otomotiv sanayinin besigi Japonya'ya ihracat yapmaya basladı. Türk mühendisleri ve isçisinin emegiyle üretilen araçların ihracatı, Türk otomotiv sanayi için yeni bir kilometre tası olacak.

SESSİZ SEDASIZ İHRACAT
Bu önemli basarıya Oyak Renault imza attı. Sessiz sedasız Japonya pazarına giris yaptı. Bursa'da üretilen Clio, 43'üncü Tokyo Otomobil Fuarı'nda Lutecia ismiyle sergilenerek, Japon otomobil severlerin begenisine sunuldu. Bursalı Clio (Lutecia), Fransız Renault'nun yaklasık 5 milyon aracın satıldıgı Japon otomotiv pazarında önemli bir kozu olacak.

5 KITADA 100'DEN FAZLA ÜLKE
Geçtigimiz günlerde 4.5 milyonuncu otomobilini üreten Oyak Renault, 5 kıtada Avustralya'dan Yeni Zelanda'ya, Fransa'dan Ingiltere'ye, Tayland'dan Japonya'ya, Fas'tan Güney Afrika'ya, Kolombiya'dan Martinik'e kadar 100'den fazla ülkeye ihracat yapıyor. 2012'de 3.1 milyar dolar ihracat yapan Oyak Renault'nun toplam ihracatı 16 yılda 27 milyar doları geçti. Ihraç edilen her iki araçtan birini üretti.
Türk otomotiv sanayinin önemli kilometre taslarından biri Transit Connect'in ABD'ye ihracatı oldu. Gölcük'te üretilen Connect, Amerikalı otomobil severlerin ezberini bozdu. Yepyeni bir sınıf yarattı.
Umarım, bir gün kendi markamızı üretip, dünyanın ezberini bozarız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA