Türkiye'nin en iyi haber sitesi
EMRE AKÖZ

Reklamın kalitesi artacak

Biliyorsunuz TV dizilerindeki reklamlar izleyicileri canından bezdirdiği için sınırlama getirildi. 60 dakikalık bir dizide toplam reklam kuşağı 18 dakikayı geçmeyecek.
Bana sorarsanız sadece izleyici açısından değil, reklam verenler, reklam ajansları ve TV kanalları açısından son derece olumlu bir gelişme bu.
Çünkü fazla reklam her kesimde emek, vakit ve etki israfına yol açıyor.
Reklam veren açısından: Çok sayıda reklam olunca, her bir reklamın değeri düşüyor. Dünyanın parasını vererek hazırladığınız reklamla, sıradan bir reklam eşitleniyor.
Ajanslar açısından: Fazla iş, kaliteyi düşürüyor. Çünkü ajansların yaratıcılığı azalıyor; doldur boşalta geçiliyor.
TV'ler açısından: Montajıydı, hesabıydı derken teknik hazırlık uzayıp gidiyor. Emek adeta sokağa atılıyor. Fiyatlar düşüyor.

***
Yalnız bir noktaya dikkatinizi çekmek isterim. Belki de kuşaklar arasındaki süreyi azaltmak gerekir. Bildiğim kadarıyla ABD'de de tartışılan bir konu bu.
Reklam süresi uzadıkça... Seyircinin ilgisi azalıyor. Yerinden kalkıyor, tuvalete, mutfağa gidiyor, telefon ediyor. Halbuki reklamın kısa süreceğini bilse bunu yapmaz.
Mesela 20 dakikada 6 dakikalık reklam yerine; 15 dakikada 5 dakika reklam olabilir.
Amaç belli: Dizi de, reklam da dikkatlice izlenirse herkes kazanır.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA