Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Kanadalı tiyatrocu Charlot, elektrikle çalışan cam sileceğini icad etti. Dünyanın ilk sinema sanatçısı sayılan kızı Florence da stop lambası ile sinyal lambasını icad etti

Otomotiv dünyasında birçok isimsiz kahraman var. Bugün hiç kimse hatırlamıyor ama icatlarıyla otomotiv sektörüne ilham verdiler. Otomotivin bugün geldiği noktada tartışmasız onların da büyük katkısı var. Bu isimlerden en ilginç olanı ise bir Charlot Bridgewood ile kızı Florence Lawrence... Kanadalı tiyatrocu Charlot 1917'de elektrikle çalışan bir cam sileceğinin patentini aldı. Silecekte, lastik yerine silindir şeklinde rulo fırça kullandı. Ancak buluşunu satacak bir firma bulamadı. Bu yüzden maddi kazanç sahibi olamadı. Charlot'un 1886'da Kanada'da doğan kızı Florence Lawrence, dünya sinemasının ilk kadın yıldızı olarak bilinir. Önce annesinin tiyatrosunda oynayan Florence daha sonra sessiz filmlerde oynadı. O da annesi gibi otomobiller için önemli ürünler icat etti. İlk otomobillerde dönüş sinyali yoktu. Sinyal verilemediği için birçok ciddi kaza meydana geliyordu. Florence buna oldukça basit bir çözüm buldu. Sürücü, arabanın arka tamponuna bağlı bir kolu önündeki düğmeye basarak sağa veya sola doğru kaldırıyordu. Böylece arkadaki araç öndekinin nereye döneceğini görüyordu. Kısa sürede, tüm otomobiller onun buluşunun benzerini kullanmaya başladı. Ancak patent almadığı için buluşundan para kazanamadı. Otomobillere merakı ile bilinen Florence'ın ikinci buluşu ise stop lambasının atasıydı. Sürücü frene basınca, arka tamponda üzerinde "DUR" yazan kol havaya kalkarak arkadaki sürücüyü uyarıyordu. Bu icadının da patententini almadığı için kazanç elde edemedi.



İLK SİNEMA YILDIZI
Florence'ın çocukluğu Kanada'da geçti. Annesinin tiyatrosu kapanınca 1906'da New York'a taşındılar. Daha 21 yaşındayken 38 filmde oynadı. Ünlü mucit, Edison'un film şirketinde de annesi ile birlikte beşer dolar yevmiye ile bir film çevirmişlerdi. O yıllarda sessiz filmlerde oyuncuların adı yazılmazdı. Bu nedenle uzun süre adını duyuramadı. Florence, yaşamı boyunca 270 sinema filmi çevirdi. Stüdyoda çıkan bir yangında ağır yaralanınca, kariyeri geriledi. Daha sonra nadir bir kemik hastalığına yakalandı ve 1938'de karınca ilacı içerek intihar etti. Adı unutuldu ancak 1991'de, sinema tarihine meraklı oyuncular onun izini buldu. Florence'ın müzedeki tanıtım plakasına İlk Sinema Yıldızı açıklaması eklendi. Bu sayede, Florence sonunda hak ettiği saygıyı görebildi.



17 saniyede üstü açılıyor

Lamborghini, Huracan'ın arkadan itişli versiyonu Spyder'i tanıttı. Arkadan itişli Huracan Spyder'ın ön ve arka kısımları, bu versiyonu dört tekerlekten çekişli versiyondan ayıran, dinamik ama daha agresif bir görünümle yeniden tasarlandı. Atmosferik V10 5,2 litrelik motorun, arka aksa 580 bg gönderdiği, boş ağırlığı sadece 1.509 kg olan otomobilin ağırlık/ güç oranı 2,6 kg/hp. 0-100 km/s hızlanmasını 3,6 saniyede tamamlayan modelin maksimum hızı 319 km/s. Aracın önü ve arkası yeniden tasarlanırken, dinamik görünümünü daha da vurgulu hale getiren geniş ön hava girişleri, soğutma havasını ve karşıdan gelen rüzgarı yönlendirerek ön aks üzerindeki bastırma kuvvetini artırıyor Huracan ailesinin en yeni üyesi, gerçek bir Spyder'in yumuşak tavan çözümünü benimsiyor. Üstü açılıp kapanabilen model, kardeşi coupe'den bu eşsiz profille ayrılıyor. 50 km/saate kadar olan hızlarda sadece 17 saniyede açılıp kapanabilen hafif ve yumuşak tavan, Spyder'in mükemmel ağırlık merkezini etkin bir şekilde korurken, üstü açık otomobilin dinamik tasarımını da vurgulayacak şekilde yerleştirildi. Tavan indirilmiş durumdayken, katlanır tavan kasasından yükselen iki kendine özgü kanat, üstü açık otomobilin benzersiz çizgilerini mükemmel bir şekilde tanımlıyor. Huracan Spyder'ın alçak ve güçlü görünüşünü vurgulayan arka kanatlar, koltuk sırtlarından başlıyor ve arkaya doğru çatı hattını devam ettirerek Spyder'ın akan profilini oluşturuyor. İki kanat, Spyder'a özgü panjurlu motor kaputunun altındaki motor bölmesinden geçen hava akışını optimize etmeye katkıda bulunuyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER