Vodafone reklamında babası, müziğe meraklı oğluna gözü gibi baktığı 'baba yadigarı' gitarını hediye ediyor.
Çocuk, gitarla konsere çıkıyor. Babası ve dedesi büyük bir gurur ve mutlulukla onu izliyorlar.
Ama konserin sonunda, delikanlı coşup gitarı sahnede paramparça ediyor. Baba ve dede de şaşkınlıkla birbirlerine bakakalıyolar...
AHH ALPAY!
Konu, GSM operatörünün desteklediği Liselerarası Müzik Yarışması'nın tanıtımı...
Peki gençlere verilen mesaj ne? "Ailenin ve aile yadigarlarının hiçbir önemi yoktur. Hayat, anlık coşkuları yaşamaktan ibarettir" mi? Alpay, yıllar önce ünlü şarkısında "Gitarımın tellerine kaygısızca vururdum" diyordu.
Ama 'kaygısızlığın' gün gelip 'saygısızlıkla' yer değiştireceğini eminim o günlerde aklına bile getirmemişti. "Dindar mı olsun, yoksa kindar mı olsun? Nasıl bir yeni nesil yetiştirelim de vatana millete faydaları dokunsun?" tartışmalarının siyasi platformlarda sıkça yankı bulduğu şu günlerde reklamlardaki 'alt metinleri' yazıp okurken çok daha özen göstermeye ihtiyaç var.