YAZARA MAİL GÖNDER Oruç tutmak da detokstur

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Şu sıralar çevremdeki herkes detoks yapıyor. Peki, detoks yapmanın vücuda herhangi bir yararı var mı? Herkes detoks yapabilir mi? N.M./İstanbul

Detoks, vücuttan toksinleri ve diğer zararlı maddelerin uzaklaştırılmasıdır. Oruç tutarken sindirim sistemine verilen mola da bir anlamda detokstur.

MEYVE-SEBZE AĞIRLIKLI
Dünyada pek çok yaşlanma uzmanı; ayda iki-dört kez uygulanan bu molaların, yaşam süresini uzattığını ve kronik hastalıkların oluşumunu azalttığını belirtiyor. Özellikle kalori kısıtlaması yapılması; örneğin bazı günler daha sıvı veya meyve-sebze ağırlıklı beslenilmesi ya da akşam yemeğinin atlanılması, bu etkiyi artırıyor. Kafein, alkol, aşırı tuzlu-şekerli- yağlı gıdaların, kızartmaların ve hamur işlerinin kesilmesi bile fayda ediyor. Diyabet, kan şekeri dengesizliği ve tansiyon başta olmak üzere kronik hastalıklarda, ilaç kullanımında ve diğer sağlık durumlarında; mutlaka hekime danışarak detoks yapmalısınız.

Cranberry hâlâ bir numara

Her yaz idrar yollarımda enfeksiyon sorunu yaşıyorum. Cranberry desteklerinin faydalı olduğunu duydum, doğru mu? N.H./ Balıkesir

Son dönemde cranberry desteklerinin idrar yolu üzerindeki etkisi konusunda yapılan çalışmalar değerlendirildi. Sonuca göre cranberry; hâlâ idrar yolu enfeksiyonlarından korunmada bir numara. Cranberry, idrardaki hippurik asit üretimini artırıp idrar yolları üzerinde kuvvetli bir antibiyotik etki yaratıyor. İdrar yolu enfeksiyonlarında cranberry çayı veya suyunu kullanabilirsiniz. Ayrıca tatildeyken mutlaka ıslak mayonuzu değiştirin. Her üç-dört saatte bir tuvalete gidin. Pamuklu iç çamaşırlarını tercih edin. Prostat hastalıklarında, hamilelikte ve 60 yaş üzerinde idrar yollarını korumaya önem verin.

Aktif oyunlara yönlendirin

12 yaşındaki oğlumu bırakın tatile götürmeyi; bilgisayarın başından bile kaldıramıyorum. Kilo almaya da başladı. Ne yapabilirim? G.A./Bursa

Yaz tatili dönemi; çocukların spor ve harekete yönlendirilmeleri bakımından bulunmaz bir fırsat. Yüzme, yürüyüş ve toplu oyunlar; hem beden, hem de psikolojik olarak sağlığını destekler. Ancak pek çok çocuk evde pasif bilgisayar ve video oyunlarıyla vakit geçirmek istiyor. Son dönemde Avusturalya'da yapılan yeni bir çalışmaya göre; aktif ve hareket etmeyi gerektiren oyunlara yönelen çocuklarda, hareketsiz geçirilen süre azalıyor. Evde oynadığı ekran oyunlarından aktif olanları seçmelisiniz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.