Türkiye'nin en iyi haber sitesi
OKAN CAN YANTIR

Reklam yıldızı gazeteci

Bir dönemin çok kullanılan terimlerinden biriydi; 'hanutçu gazeteci'.
Gazeteci hediye alır mı, cebinden beş kuruş ödemediği basın gezisine katılır mı, beleşten yediklerini içtiklerini över mi?..
Doğan Medya geçtiğimiz aylarda yazılı medya yayın ilkelerini yayınlayarak, kendisi için sınırları çizmişti.

KURALLAR HERKES İÇİN VAR
Ayşe Arman... Hürriyet grubunun en etkili kalemlerinden ve medya grubunun yüzlerinden biri. Son birkaç haftadır, bir inşaat firmasının reklamlarında boy gösteriyor.
Ekranda eliyle havaya hayallerini çiziyor; o hayallerin gerçekleşeceği yer olarak da adı geçen projeyi işaret ediyor.
Ayşe Arman'ın bağlı olduğu medya grubu, yayınladığı ilkelerden birinde ne diyor? Aynen aktarıyorum: "Yazar, karikatürist ve muhabirler başta olmak üzere editoryal kadroda görev alanlar; sosyal, bilimsel ve sanatsal amaçlı ücretsiz kampanyalar ve gazetelerinin tanıtımı dışında reklamlara çıkamaz; bu yolla maddi çıkar sağlayamazlar."
Yukarıdaki açıklamaya göre, Ayşe Arman bizzat kendi grubunun ilkeleriyle çelişmiş oluyor. Ben gazetecinin sırtına bu kadar sorumluluk yüklenmesine karşıyım.
Sonuçta başka sektörden biri reklamlarda oynuyorsa, gazeteci de oynasın; bu kadar büyütmeye, gazeteciyi toplumun tek etik sembolü yapmaya gerek yok.
Ama bir yerde kural varsa, herkes için var.
Gerçi gazetenin okur temsilcisi Faruk Bildirici, dün Ayşe Arman'ın yaptığının yanlış olduğunun altını çizdi. Kurumların bu tip marka isimlerinin kurallar konusunda daha hassas olması gerekiyor...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA