Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

İstanbul'a 'cehennem' fırsatı

Dan Brown'ın kitaplarıyla köşeyi dönen 'Da Vinci Şifresi' ve 'Melekler ve Şeytanlar' filmlerinin yapımcıları Brian Grazer ile John Calley; serinin üçüncü kitabı 'Kayıp Sembol'ü sinemaya uyarlamaktan vazgeçmiş. Onun yerine, dördüncü kitap 'Cehennem- Inferno'nun filmini çekeceklerini açıklamışlar.
Dan Brown'ın 'Da Vinci Şifresi' kitabı 80 milyon, 'Melekler ve Şeytanlar' 40 milyon, 'Kayıp Sembol' ise 30 milyon sattı. 'Cehennem'in ise en kötü 40 milyon okuyucuya ulaşması bekleniyor. Yani yuvarlak hesap; Brown'ın 50 milyonluk kemikleşmiş bir okuyucu kitlesi var. Bir de bu kitapların ödünç verildiğini, kütüphanelerde, okullarda, internette yeni okurlarla buluştuğunu unutmayalım. 50 milyonu çarpın iki ile!

TURİZM GELİRİ PATLAR
'Da Vinci Şifresi' ve 'Melekler ve Şeytanlar' filmleri, dünyada toplam 1 milyar 243 milyon dolar hasılat elde etti.
Bu rakamları niye mi veriyorum?
'Cehennem'in büyük bölümü İstanbul'da, Yerebatan Sarnıcı'nda ve Ayasofya'nın karanlık dehlizlerinde geçiyor da ondan. Önümüzde büyük bir fırsat var. Aslında bu fırsat, kitabın yayınlanmasıyla doğdu ama henüz değerlendiren olmadı... 'Cehennem'in filmi çekilirse; bu fırsat, altın yumurtlayan tavuğa dönüşebilir.
Paris Belediyesi, 'Da Vinci Şifresi'nin öyküsünün geçtiği mekanları ön plana çıkarmak için her şeyi yapmıştı. Paris'teki turizm şirketleri de boş durmamış ve 'Da Vinci Şifresi' turları düzenlemişti.
Yılda 42 milyon turist çeken Paris'ten bahsediyoruz... İnsanlar bu şehre zaten gidiyor ama 'Da Vinci Şifresi'; Paris'e turist akışını 2004 yılında yüzde 13 artırdı. Daha sonraki senelerde de 'Da Vinci Şifresi'nin turizme olumlu etkisi devam etti.
İstanbul Büyük Şehir Belediyesi ve Kültür ve Turizm Bakanlığı; 'Cehennem'in İstanbul'daki çekimleri için her türlü kolaylığı sağlamalı. Eğer filmin başka bir ülkede, platolarda çekilme ihtimali doğarsa da yapımcılar ikna edilmeli.
Kitabın geçtiği mekanlara turistlerin rahat ulaşabilmesi için şimdiden hazırlıklar yapılmalı ve turlar düzenlenmeli.'Cehennem'; İstanbul'un tanıtımı ve turizm gelirini artırmak için büyük fırsat. Maliyet hesabı yapıldığında, 2020 Olimpiyatları'ndan daha kârlı bir iş. Stadyumlar, yollar yapmanıza gerek yok; olimpiyat adaylığımızın tanıtımına ayrılan bütçenin yüzde 1-2'si, 'Cehennem' ve öyküsünün geçtiği mekanlar için harcansa, yeter de artar bile...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA