YAZARA MAİL GÖNDER Alkali diyet ile bel ve karın yağlarınızı eritin

YAZARLAR

Bilim adamları, kanser dahil olmak üzere birçok hastalığın temelinde, asit yükünün yattığını düşünüyor. Asit yüklü bir bünye ise yağ yakmakta zorlanıyor. Alkali diyet, karın bölgesindeki yağları eritiyor

Hayatımız boyunca bir kez olsun başımıza geleceklerin bir listesi yapılacak olsa diyet yapmak, kesinlikle bunlardan biri olacaktır. Daha önce de defalarca söylediğim gibi uygulanan diyetlerin başarısız olmasının -bence- tek sebebi diyete başlamaktır. Diyete başlanmaz! Doğru beslenme, öğrenilmesi gereken bir alışkanlıktır. Gün geçmiyor ki çok satan kitaplar listesine girmeyi başaran ve 'yepyeni' bir diyet planı tarifleyen bir kitapla karşılaşmayalım. Bu kitaplardan bazıları mutlaka öğrenmemiz gereken püf noktalarını anlatırken, bir kısmı da hurafelerden ibaret bir plan hazırlıyorlar. Son yıllarda sıkça duyduğumuz alkali diyet, kesinlikle incelenmesi ve öğrenilmesi gereken ipuçları barındıranlardan. Şunu hiçbir zaman unutmamak gerekir ki; insan bedeni, temelde benzer özellikler gösterse de herkes için bireysel işleyen bir sisteme sahiptir. Dolayısıyla, size sunulan ve kilo vermek başta olmak üzere mühim vaatlerde bulunan beslenme öğretilerinin sizin için başarısız sonuçlanması, beslenme planını başarısız yapmaz. Önce kendinizi tanımalı ve size en uygun programı seçmelisiniz. Bunu yaparken de damak zevkinize en uygun planı değil, sizi tanıyan uzman doktorunuzun tavsiye ettiği planı benimsemelisiniz.

Alkali Diyet Nedir?


Bu sorunun karmaşık gibi görünen ancak oldukça basit bir cevabı var. Alkali diyet, bir denge diyetidir. Hayatımıza devam edebilmek için oksijen kadar ihtiyaç duyduğumuz bir diğer şey, enerjidir. Bedenimizde bulunan her bir hücre işlevini yerine getirebilme için enerjiye ihtiyaç duyar. İnsan bedeni ihtiyacı olan enerjiyi, besinlerden alır. Yaşamak için yemek yemek, bu sebeple şarttır. Yediğimiz gıdalar, vücudumuzda enerjiye çevrilirken geride asit-toksin artıklar bırakırlar. Çağımızın en önemli sorunlarından biri, 24 saatin neredeyse yetmediği çalışma temposudur. Bu durumda, hazır gıdalar, dinlenmek için uzanılan koltukta TV izlerken yenen abur cuburlar ve geç yenen akşam yemekleri -maalesef- kaçınılmaz oluyor. Bu denli -tabiri caizse- kötü beslenildiğinde, vücutta bulunan asit-toksin miktarı artıyor. Buna bir de yiyeceklerle beraber gelen toksinler ilave edildiğinde, durum daha da ciddi bir hal alıyor. Bedenimiz, bu zararlı atıkları her gün temizler. Ancak bu temizliğin belli bir kapasitesi vardır. Bedenimizin temizleyebileceğinden daha fazla asit yükü olduğunda bunlar, yağ depolarında depolanırlar! Asit yüklü bir bünye yağ yakmakta zorlanır... Gelelim alkalinin ne olduğuna... Alkali, asitleri yok edebilen bir maddedir ve yine besin yoluyla vücudumuza girer. Asit ve alkali içeren gıdalar dendiğinde, basit düşünecek olursak, yanılırız. Örneğin limon asidik bir gıdadır ancak tüketildiğinde alkali artık bırakır. Başta da dediğim gibi alkali diyet, bir denge diyetidir ve en temel amacı, vücutta asit-alkali dengesini sağlayarak zararlı artık grubunda sayılan asidin etkisini azaltmak ve biriktiği yağ depolarında bekleyen asidi harekete geçirerek enerjiye dönüşmesini sağlamak, dolaylı olarak kilo vermeye yardımcı olmaktır. Asit-toksin, insan bedeninden tamamen temizlenmesi mümkün olmayan maddelerdir. Günlük yaşantımızda, terleme, idrar, dışkı hatta nefes yoluyla dışarı atılırlar. Bedenimizin kendi yöntemleri bu artıklardan kurtulmaya yetmediğinde, birikmeye başlarlar. Bu zararlı maddelerin eklemlerde birikmesi, gut hastalığına, böbreklerde birikmesi böbrek taşı oluşmasına neden olur. Vücuttaki asit yükünün zararlarını inceleyen bilim adamlarının bir kısmı, kanser dahil olmak üzere birçok hastalığın temelinde, asit yükünün yattığını düşünüyor. Alkali diyet planının en önemli ve dikkat çeken iddiası, bel ve karın bölgesi yağlarını eritmede başarılı olduğudur.

Hazır soslardan uzak durun


Alkali diyet, yüzde 80 alkali, yüzde 20 asit oranıyla beslenmek gerektiğini tavsiye eder ve sağlıklı bir vücutta Ph dengesinin sağlanmış olması gerektiğini savunur. Önemli olan, besin maddesinin içeriğinden çok, enerjiye dönüştürülürken bıraktığı artık maddedir. İşlenmiş gıdalar (yani etiketinde, yediğiniz asıl gıda maddesinin dışında harflerle ifade edilen birçok madde olan yiyecekler), basit şekerli gıdalar, işlenmiş etler, pasta, kurabiye, cips ve benzer yiyecekler, hazır soslar, asitli içecekler, kahve, alkol, beyaz un, tuz ve şeker... Bu listeyi uzatmak mümkün. Basit bir ayrımı belirlemek gerekirse, zararlı olduğunu bildiğiniz gıdaların hemen hemen hepsi geride asit-toksin artığı bırakır.

Asit artığından kurtaran yiyecekler

Su, her şeyi temizlediği gibi vücutta bulunan zararlı artıkları da temizler. Günde en az iki litre su içmek, sağlığımız için çok önemlidir. İçtiğiniz suyun alkali özelliğini artırmak istiyorsanız, yapmanız gereken çok kolay. Suyunuza, limon, elma sirkesi ya da karbonat ekleyin ve o şeklide tüketin. Yeşil sebzeler özellikle çiğ tüketildiklerinde alkali olmakta çok fayda sağlarlar. Zeytinyağı, balık yağı ve keten tohumu yağı gibi iyi yağ olarak bildiğimiz yağlarla beslenmek de alkali olmaya yardımcıdırlar. Zencefil, zerdeçal, ıspanak, turp, çörek otu, nane ve hurma, alkali gıdalar arasında sayılabilir. Ayrıca baklagiller ve baharatların bir kısmı da bu beslenme planında tavsiye ediliyor. Ne yapacağınızdan çok neden yapacağınızı bilmeniz gerekiyor.

Yemeklerden bir saat sonra yeşil çay için

Sabah kahvaltısı
Lor peyniri
Siyah zeytin
Karabuğday ekmeği
Üzüm pekmezi
Tahin
Yumurta
Limon
Bol yeşillik

Öğle ve Akşam Yemeği
Çiğ ya da buharda haşlanmış sebze
Çorba
Zeytinyağlı yemek
Baklagiller
Balık eti
Hindi eti
Organik tavuk eti
Glutensiz makarna
Mevsim yeşilliklerinden hazırlanmış taze salata
Haşlanmış kabuklu patates
Alkali diyete uygun planda yemeklerinizi himalaya tuzu ile tatlandırabilirsiniz.

Ara Öğünler

Yemeklerden yaklaşık bir saat sonra yeşil çay
Ana yemeklerden yaklaşık iki saat sonra bir bardak alkali su

Spor Yapın

Spor, hayatınızda mutlaka olması gereken bir aktivitedir. Sağlıklı yaşamın anahtarı hareket etmekten geçer. Bedeninizi korurken, sağlıklı kalmasını da sağlayan beslenme planlarının en iyi arkadaşı kesinlikle spor yapmaktır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.