YAZARA MAİL GÖNDER Forget China, go to İstanbul!*

YAZARLAR

Bu hafta en ilginç buluşmalardan biriydi. Leyla Alaton'un evinde Estee Lauder Küresel Başkanı Lynne Greene ile tanıştım.
Estee Lauder, Türkiye'deki kozmetik pazarını giderek daha heyecanlı bulunca dünya yöneticileriyle birlikte önemli toplantılarından birini İstanbul'da yapmaya karar veriyor.
Estee Lauder Türkiye Genel Müdürü Ahmet Ramiz de Alarko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Leyla Alaton'u arayarak, bir toplantılarına katılıp Türkiye'de kadını anlatan bir konuşma yapmasını istiyor.
Alaton da bu teklife karşı bir teklifte bulunup tüm Estee ekibini kendi evine davet ederek, daha geniş bir katılımın çok daha faydalı olacağına Ahmet Ramiz'i ikna ediyor.
Ramiz'e Estee Lauder'in niye Türkiye'de böylesi bir toplantı yapmak istediğini soruyorum. 'Çünkü' diyor "Kozmetik pazarının önünü çok açık görüyorlar. O nedenle bazı araştırmalar yaptırmamızı istediler. Şimdi Türkiye'de Türk kadınının profili, tüketim alışkanlıklarına ve sosyo kültürel yapısına ilişkin çalışmalar yapıyoruz." Ramiz beni Lynee Greene ile tanıştırınca, ilk sorum İstanbul ile ilgili ilk intibaının ne olduğu oluyor. Greene Lovemarks isimli kitabın yazarı Saatchi&Saatchi Dünya CEO'su Kevin Roberts ile arasında geçen ilginç diyaloğu anlatarak bana cevap veriyor:
"Roberts'a 'Dünya pazarlarına bakmak istiyorum ve Çin'e mi gitsem acaba' diye sorunca bana aynen şöyle dedi: "*Çin'i boşver!
Türkiye'ye (İstanbul'a) git! Müthiş şaşıracaksın. Söylediklerinden o kadar etkilendim ki hemen İstanbul programı yaptım. İlk kez geliyorum ve sadece yarım gündür buradayım ve olağanüstü!"
Yabancı işinsanları bambaşka bir Türkiye görüyor. Potansiyeli çok yüksek, müthiş pazar ve hızla gelişiyor. İşte bu sanıyorum Türkiye'nin geleceğinin ne kadar parlak olduğunu gösteren en güzel anekdotlardan biri.
Bu arada Leonard Lauder tarafından yapılan 'The Lipstick index' yani ruj endeksi hakkında da sohbet ettik.
Lauder, 2000'lerin başında durgunluk dönemlerinde ruj satışlarının ekonominin en iyi göstergesi olduğunu savunmuştu.
Ekonomik kriz dönemlerinde özellikle kadınların pahalı kıyafet ve ayakkabı alışverişini, ruj satın alarak geçiştirdiği ortaya çıkmış. Estee Lauder yöneticilerinden öğrendiğime göre, ekonominin krize girdiği dönemlerde takım elbiseli insanların sayısında da artış oluyormuş. Herkes, 'Bakın ben iyiyim' demeye çalışıyormuş.

BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.