YAZARA MAİL GÖNDER Zeytinyağında şişeli ihracat öne çıkacak!

YAZARLAR

Zeytin ağacı hayattır. Yüz yıllarca dimdik ayakta kalan bu ağacın bereketin, barışın simgesi olması hiç boşuna değil.
Aydın'daki zeytin hasadının ardından geçtiğimiz hafta sonu da 12 milyon ağaçla Türkiye'nin en çok zeytin ağacına sahip ilçesi konumundaki Akhisar'da gerçekleşen Zeytin Hasadı Şenlikleri'ne katıldım.
Daha önce de yazmıştım, zeytin hasadını bir şenliğe dönüştürerek bilinç uyandırma işini en iyi Ayvalık'taki zeytinci aileler yapıyor.
Daha küçük olabilirler ama daha etkinler.
İlk onlar başlattı. Devamını Akhisar ve sonra Aydın getirdi.
Gönül istiyor ki bölgenin önemli bir unsuru haline gelen 1653 yaşında zeytin ağacının bulunduğu Akhisar daha da önce çıksın.
Zaten 'Akhisar sonradan olma zeytinci değil. Anıt ağacımızın yaşı ortada ama son 10 yılda 6 milyon ağaç dikildi. Verilen teşvikler işe yaradı" diyen Akhisar Ticaret Borsası Başkanı Alper Ahlat daha çok ses getirecek ve daha çok zeytinci ailenin katılımınını sağlamak için canla başla mücadele ediyor.
Şenlikler bu anlamda gelecek vaat ediyor diyebilirim. Ama tabii yapacak çok iş var. Bu arada tam anıt ağacın önünde zeytin hasadını başlatacak konuşmayı yaparken ani bastıran yağmurla üzülen Ahlat aslında için için sevindiğini söylüyor. Uzun bir süredir zeytincinin beklediği yağmur hasat haftası üstelik bardaktan boşalırcasına gelince, verimin daha da artacağını bilen zeytincinin yüzü güldü anlayacağınız.
Her ne kadar kendi zeytinciliğinden söz etmese de Alper Ahlat, sahibi olduğu 45 bin zeytinağacından elde ettiği zeytin yağını üstelik dökme değil şişeleyerek Wall-Mart gibi önemli zincirlere ihraç etmeyi başarıyor.
Aynı şekilde bölgenin güçlü gruplarından olan Keskinoğlu Tavukçuluk'un sahibi Keskinoğlu Ailesine ait Ravika zeytin yağı markasının ihracatı da 7.5 milyon doları bulmuş bu yıl. İçinde son derece etkileyici bir klasik otomobil müzesinin de olduğu tesislerinde hasat için bir akşam yemeği daveti veren Keskinoğlu ailesinden Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu'ndan öğreniyorum ki, Ravika yüzde 8 pazar payına ulaşarak Türkiye'nin dördüncü büyük markası haline gelmiş.
Yunanistan'ın Drama kasabasına bağlı Ravika köyünden gelerek Akhisar'a yerleşen Keskinoğlu Ailesi'nin Akhisar yakınlarında 100 dönüm arazi üzerinde bu köyün bir kopyasını hayata geçirdiğini de öğreniyorum.
Son olarak "Akhisar kendini nasıl konumlandırıyor" diye Alper Ahlat'a soruyorum.
Kesinlikle zeytinyağı ile değil sofralık zeytinleriyle öne çıkmaları gerektiğini söylüyor.
Bu yılın durumuna gelince... Ne yazık ki zeytin üreticileri mahsulden mutlu değil 2014'te. İşte o nedenle de katma değeri olmadığı için büyük eleştiri getirilen dökme zeytinyağı ihracatının azalması bekleniyor.
Alhat, "Şişeli ihracat öne çıkacak. Bu bizim için iyi haber" diyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.