Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Babayiğit raporu

Öncelikle OSD raporu, "içeriği stratejik" diye basına dağıtılmadı. Ama Bakan'ın açıklamalarıyla sektör temsilcilerinden edindiğim izlenim, "gerçi burada yapılmışı var ama elimiz mahkûm, madem ısrar ediyor Başbakan; yapacağız, fakaaat..." duygusunda. Bakan Ergün de zaten, bunu okuyan bir babayiğidin çıkıp "ben bu işte varım" diyeceği umudunu taşıyor.
Yılda 70 milyon otomobilin üretildiği dünyada Türkiye, başkasının otomobilini zaten üretiyor. Bu haliyle dahi dünya 17'ncisi.. Tıpkı GSMH sıralamasında olduğu gibi... Fakat ilk 10'a girecek bir ulusun kendi otomobil markası olmaması, kabul edilemez.
Oysa OSD "bu fizibilite değil" dese de bu işin olabilirliği açık ve net ortada... Ki daha dün yeni bir Koreli kendi otomobilini üretmek için Türkiye'ye gelme gayretinde. Onların OSD'si fizibilite yapabilmiş...
Bu işin "babayiğide" bağlanması, ne yazık ki mevcut "baba"ların, "yiğit" olmamasından kaynaklanıyor. Zira distribütör zihin yapısındaki mevcut aktörlerin yerli oto üretecek yiğitlik göstermesini beklemek, bana göre beyhude bir gayret ve zaman kaybı olacaktır.
Baba'yı yiğit yapamazsınız ancak bir "yiğit" pekala baba olabilir. Eğer onun girişimci heyecanı, ülke tutkusu ve organizasyon becerisi ardına devlet desteğini koyarsan, pekala o yiğit, otomotivin babası haline gelir. Bundan 10 yıl sonra geriye dönüp; retrospektif bakışla şunu diyeceğiz; OSD gayret etti ama ipi hiç ummadığımız bir "baba" göğüsledi. Bunu da "yiğitliğiyle" başardı...
Özetle ortalık "baba" dolu ama şimdi hükümet bir "yiğit" arıyor. OSD raporu sonrası benim önerim şu; Yerlide babayiğit çıkmıyorsa yiğidi destekle babayiğit yap!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA