Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bir TIR'a bindim.
Kapıkule'den yola çıktım. Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan, Avusturya üzerinden Almanya'ya gittim. Sonra da Slovenya'dan şoför uçağı ile İstanbul'a döndüm. Dört günde 1700 km yol yaptım, yedi ülkeyi gördüm. TIR şoförlerinin sınır kapılarında her gün çektiği geçiş belgesi işkencesine tanık oldum.
Bulgaristan ve Sırbistan sınır kapısında, TIR'larımızda, "Suriyeli mülteci" aradılar. "Komşu, aç brandayı, kaçak var mı?" diyen Bulgar görevliyi izlerken, Suriye'ye müdahalenin konuşulduğu bir dönemde insanlık adına utanç duydum.
Avrupa mülteci alarmında.
Kıbrıs Adası'ndaki Dikelya ve Akrotiri İngiliz Askeri üsleri hazır.
Yurtdışında hava böyle eserken içeride doların yükselişi, Fenerbahçe'nin CAS davasını kaybetmesi derken gerildim.

***

Bugüne kadar hayatımızda üç pradigma yaşadık. Soğuk savaş çocuğu olarak doğduk. Ulusalcılık had safhadaydı.
Bir gün Berlin Duvarı çöktü. Sonra da 11 Eylül 2011'i gördük. Dünya tarihi geometrik hızla değişti. Yeni paradigmalar oluştu. Ama biz insan beyninin hâlâ aritmetik logaritma ile çalıştığı bir dönemden geçiyoruz. Dünya kaynaklarını paylaşım sürerken yerimizde sayıyoruz.
Şu an Türkiye'de nakliyatçının yaşadığı sorun da bu.
60 bin TIR'la Avrupa'nın en genç ve en çevreci filosuna sahibiz.
15 bin AB'li yerleşik yatırımcımız var. İhraç edilen malların çoğunu onlar üretiyor.
Üretilen mallar AB'li patronlara taşınıyor. 2012'de 137 bin Türk, 84 bin yabancı TIR Kapıkule'den çıkış yaptı. 150 milyar dolarlık ihracat hedefi böyle tutuyor.
***

UND'nin son eyleminde taşınan mallara bakar mısınız? İki TIR Siemens'e, 2 TIR Audi'ye, bir TIR Pirelli'ye gitti, Avrupa'nın en büyükleri.
Araya sıkışan Bursa'nın inciriyle üzümünü atlamayalım. Hepsi engele takılıyor.
Ekonomik milliyetçi Avusturya, malları taşıyan TIR'ların geçişini, verimsiz, kullanılmayan tek bir tren taşımacılık şirketi yaşasın diye engelliyor.
Bir batık şirket, 2 bin Türk şirketini oynatıyor. Yol sadece Türk şirketlerine kapanmıyor ki! Arkada Türkiye'den ekonomik çıkarı olan bütün ülkeler var.
Konu sadece ihracatta değil, ihracat yapmak için giden ithalat yapmak için geri dönüyor. Fotoğrafı doğru çekersek engel ister ırkçı, ister dost AB'yi kendi ayağından vuruyor. Avrupalı kendi TIR'ıyla kendi rekabet gücünü yok ediyor. Türk taşımacısı devre dışı kalsa AB'nin nakliye yükü öylesine artacak ki, farkında değil. Acaba AB içinde yaşadığı krizin nedenlerini doğru okuyor mu?

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER