YAZARA MAİL GÖNDER Türkiye'ye inancımız tam

YAZARLAR

İsveçli moda devi H&M'in CEO'su Persson, Türkiye'de toplam 30 mağazaya ulaştıklarını belirterek, "Türkiye'ye ve ekonomisine inancımız tam. Burada büyüme potansiyeli görüyoruz" dedi

2010'da Türkiye'de ilk mağazasını açarken SABAH'a röportaj veren dünya devi H&M, 5 yıllık değerlendirme için yine gazetemizi seçti. 55 ülkede 3 bin 500'den fazla mağazası olan ve yılın her günü dünyanın farklı bir yerinde yenisatış noktaları açan İsveçli perakende devi H&M'i 40 yaşındaki CEO Karl- Johan Persson yönetiyor. Persson "Türkiye ve ekonomisine inancımız tam" diyor ve H&M ile grubun diğer markaları için burada büyüme potansiyeli gördüklerini belirtiyor. Türkiye'ye gelmekten dolayı mutlu olduklarını söyleyen genç CEO, şöyle konuşuyor: "Toplam 30 mağazaya ulaştık. 2014'e kıyasla yılın ilk çeyreğinde yüzde 60'lık satış artışı yakaladık. Türk müşterilerin sunduğumuz modayı ve koleksiyonlarımızı sevmelerinden büyük mutluluk duyuyoruz."

Türkiye'deki performansınızdan memnun musunuz? İlk girişinizdeki büyüme ve kârlılık hedeflerinizle tutarlı bir ilerleme söz konusu mu?
Evet, 30 mağazaya ulaştık. Yılın ilk çeyreğinde yüzde 60'lık satış artışımız var. Bu inanılmaz bir rakam. Ankara'da H&M Home, İstanbul'da da Flagship mağazamız Bağdat Caddesi'nde açıldı. Bodrum, Çanakkale ve Kahramanmaraş'ta da artık varız. İzmit ve İzmir'de ise önümüzdeki aylarda mağaza açacağız. Bizim için ilk olmaktan ziyade her zaman kaliteyle genişlemek ve doğru lokasyonları bulmak önemli. Global olarak da 400 yeni mağaza açıyoruz, 9 pazarda internet satışı başlatıyoruz. Ocakta Tayvan'da çok güzel bir açılışımız oldu, Güney Afrika, Peru ve Hindistan'da da ilk mağazalarımızı açacağız.

Ülkeye girişinizden bu yana ekonomik gelişmelerle ilgili nasıl bir yorum yapabilirsiniz?
Türkiye'ye ve ekonomisine inancımız tam. Hem H&M hem de diğer markalarımız için gelecekte çok büyüme potansiyeli görüyoruz.

İsveçli bir markasınız ama daha çok diğer ülkelerde iş yapıyorsunuz...
Biz sürdürülebilir bir şekilde moda ve kaliteyi en iyi fiyatla sunan global markayız. Günümüzde modanın global olduğunu görebiliyoruz. Herkes aynı filmleri izliyor, aynı müzikleri dinliyor, aynı modern kültürel ilhamlardan besleniyor. Müşterilerimizin de dünyanın her yerinde aynı modadan memnun kaldıklarını görüyoruz. Ben pek çok açılışa katılıyorum. Erken saatlerde kalkıp sıraya giren müşterilerimizi görünce etkileniyorum.

H&M ürünleri kalite olarak ucuz durmuyor ama fiyatları düşük. Bunu nasıl sağlıyorsunuz?
Koleksiyonlarımızı yaratan çok yetenekli tasarımcılarımız var. Uzun zamandır satın alma ve lojistikle birlikte çalışıyoruz. Sürecin ortasına üçüncü partileri dahil etmiyoruz ve mağazalarımızda kendi kanallarımızla satış yapıyoruz. Tüketiciyi düşünerek üretimin her aşamasında maliyet bilinciyle hareket ediyoruz.

Hem "hızlı moda" markası olup hem nasıl sürdürülebilir olunur?
Kıyafetlerimizin yüksek kalitesi ve uzun bir ömrü var. Biz alıp bir kenara atılan modayı hiçbir zaman teşvik etmiyoruz. Geri dönüşüm girişimini başlatan ilk moda şirketiyiz.

Bir perakende markası hem dijital dünyayla bütünleşip hem de fiziksel alışveriş deneyimini aynı anda yürütebilir mi?
Biz H&M olarak müşterilerimizin olduğu yerde olmak isteriz. Web sitemiz hm.com da en son koleksiyonlarımızı ve kampanyalarımızı gösterdiğimiz başka bir platform. Facebook bir diğer örnek; 21 milyon takipçimize en son koleksiyonlarımızı, yeni trendleri gösteriyor, anında geri bildirim alıyoruz.

'BEN DE İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ YAPARIM'


Sokak mı, AVM mağazası mı daha kârlı?
Her zaman en iyi lokasyonda bulunmaya odaklanırız. Bu alışveriş merkezi de olabilir, sokak mağazası da... Pazardan pazara ve bölgeye göre değişen bir durum.
Online alışverişte de hızla büyüyorsunuz. İleride internet alışverişi mağazaya gitmenin önüne geçer mi? Siz online alışveriş yapıyor musunuz?
Benzersiz bir alışveriş deneyimi yaratmak istiyoruz. Bugün bir müşteri mağazada gördüğü bir şeyi internetten satın almak isteyebilir. Ben de internetten alışveriş yapıyorum. Hiçbir şey almasam bile kullanıcılara sunulan değişik ara yüzleri merak ediyorum.

BAĞDAT CADDESİ'NDE FLAGSHİP AÇTI

H&M, en son dünyada sınırlı sayıda bulunan Flagship mağazalarından birini Bağdat Caddesi'nde açtı. H&M'in en büyük Avrupa üretim ofisi de Türkiye'de.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.