YAZARA MAİL GÖNDER Biz yabancılar kadar ülkemize inanmıyoruz

YAZARLAR

İki yıl önce Türkiye'ye giren Danimarkalı ECCO, bu yıl 11 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Şirketin Genel Müdürü Erda, "Biz yabancılar kadar ülkemize inanmıyoruz. Türkiye'nin potansiyeli çok büyük" dedi

Ayakkabı ve deride dünyanın önde gelen firmalarından olan Danimarkalı ECCO, 2014'te girdiği Türkiye pazarında 8 mağazaya ulaştı. Dünya çapında yılda 21 milyon çiftten fazla ayakkabı sattıklarını belirten ECCO Türkiye Genel Müdürü Deniz Necati Erda, şirketin Türkiye pazarına ayrı bir önem verdiğini söyledi. ECCO'nun Kasprzak Toosbuy Ailesi tarafından yönetildiğini belirten Erda, "Patron 2 yıl önce, 'Biz çıkmak için değil inandığımız için Türkiye'ye giriyoruz' demişti. Yabancıların inandığı kadar biz kendi ülkemize inanmıyoruz. Oysaki Türkiye'nin çok büyük bir potansiyeli var" dedi. Erda ile ECCO'nun yatırımlarını ve hedeflerini konuştuk.

Türkiye'ye 2 yıl önce girdiniz. Memnun musunuz?
2014'te 5, geçen yıl da 3 mağaza açtık. Bu yıl 3 mağaza daha açmayı planlıyoruz. 10 milyon olan sermayemiz 15 milyon 500 bin liraya çıkacak. Bu ülkeye olan güvenimizi gösteriyor.

ÇALIŞANLAR MEMNUN EDİLMELİ

Girerken tedirgin miydiniz peki?
Asla. Hatta şirketin ilk kurulacağı zamanlarda Danimarka merkez 5 milyon TL sermaye koydu. Danışmanlar, "5 milyon niye koyuyorsunuz? 100 bin lira koyun. Yarın öbür gün çıkmak istediğinizde sermayeyi çıkaramazsınız" demişlerdi. Patron da, "Biz çıkmak için değil inandığımız için Türkiye'ye giriyoruz" diye cevap vermişti. Ben her zaman şunu söylüyorum; yabancıların inandığı kadar biz kendi ülkemize inanmıyoruz. Oysa ki Türkiye'nin çok büyük bir potansiyeli var. Bu ülkeden daha fazla marka çıkması lazım. Ancak kendi kendimizi aşağı çekmekten bu hedefe ulaşamıyoruz. Bu durumun artık değişeceğine inanıyorum.

2016'yı nasıl görüyorsunuz?
Zor bir yıl olacak. Özellikle de üretim sektörü, perakendeyi etkileyecek. Herkesin buna göre tedbirlerini alması gerekiyor. Ancak önemli olan servis ve hizmet kalitesi. Biz her zaman asgari ücretin yüzde 15-20 üzerinde ücret verdik. İki yıldır bu şirketteyim. Servisle ilgili bir şikâyet almadım. Bunun iki sebebi var; biri eğitim, diğeri de çalışan memnuniyeti.

BOYACI SANDIĞINDAN PAZARLAMA BAŞARISI ÇIKTI


Danimarkalı ECCO, Türkiye'deki mağazalarında uygulamaya koyduğu 'Sihirli Ayakkabı Boya Sandığı' projesiyle ayakkabı bakım ürünleri satışlarını yüzde 400, ayakkabı satışlarını ise yüzde 41 artırdı. Proje, genel müdürün mağazalara geleneksel Türk ayakkabı boyacı sandığı koyma fikriyle ortaya çıktı. ECCO markasını farklılaştırmayı, müşterilerinin mağazada geçirdiği süreyi uzatmayı ve marka bağlılığını artırmayı hedeflediklerini belirten, Erda, "Sihirli Ayakkabı Boya Sandığı ile dünyaca ünlü mağaza tasarımımızı yerel kültürün öğeleriyle birleştirdik. Bu uygulama başka ülkelerde de hayata geçmeye başladı" dedi.

AYAKKABIDA GLOBAL MARKA ÇIKAR


Türkiye'nin ayakkabıda iç pazara fokuslandığını belirten Erda, "Mavi, LC Waikiki gibi markalar global olma yolunda ilerliyor. Çok başarılılar. Bunun ayakkabıda da olmaması için hiçbir sebep yok. Shoping Fest'i çok daha iyi yapmamız lazım. Yerli üreticiyi koruyarak yabancı markaları da unutmadan bunu başarabiliriz" ifadelerini kullandı.

İSTANBUL ALIŞVERİŞİN MERKEZİ OLABİLİR

İstanbul'un dünyanın en önemli alışveriş merkezi olabileceğini belirten Deniz Necati Erda, "Bunu yaparken yerli ve yabancı markaların birlikteliğinin sağlanması gerekiyor" dedi. Bugün LcWaikiki'nin C&A'yi alacak duruma geldiğini vurgulayan Erda, "Ülke olarak perspektifi açmakta fayda var" diye konuştu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.