X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Paralel medyadan ve anket şirketlerinden sandığa algı operasyonu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

dan ve nden sandığa algı operasyonu

  • Giriş Tarihi: 24.3.2015 02:28 Güncelleme Tarihi: 25.3.2015 06:44
Paralel medyadan ve anket şirketlerinden sandığa algı operasyonu
Paralel medyadan ve anket şirketlerinden sandığa algı operasyonu

‘MHP’ye oy kayması var, HDP barajı aşıyor, AK Parti eriyor’ tarzı kampanya yürüten va birlikte hareket eden çevrelerin gerçekçi olmadığını belirten Genar Başkanı İhsan Aktaş, “Bunları diyen şirketler ciddi araştırmacılar değil. Algı peşindeler” dedi.

Türkiye'de ne sayılı günler kala, hem hem de onunla iş birliği halindeki diğer yayın organları "MHP'ye büyük oy kayışı var", "HDP yüzde 10 barajını aşıyor" verileriyle donatılmış sonuçlu manşetler atmaya başladı.

Son olarak da "AK Parti tek başına iktidar olamıyor" iddialı anketleri yayınlanmaya başladı.



Seçim tahminleri gerçeğe en yakın oranda çıkan şirketlerden GENAR'ın Başkanı İhsan Aktaş, "Nasıl ki 10 Ağustos 2014 Cumhurbaşkanlığı seçimlerini kaybedenler, 'Bizi anketlerde az gösterip seçmeni sandığa götürmediler' dediyse bugün de aynı şeyi 7 Haziran seçimi için AK Parti tabanına 'MHP'ye oylar kayıyor' diyerek algı operasyonu peşindeler. Bunu diyen şirketler ciddi araştırmacılar değil. AK Parti yüzde 48-50 bandında. MHP'ye de oy kayışı yok. CHP ise aynı yerde sayıyor" dedi.



YENİLGİYE MAZERET YAPTILAR

Seçimler yaklaştıkça, seçmenin nabzını tutan araştırma şirketlerinin verileri de önem kazanıyor. Ama Türkiye'de araştırma sonuçları algı operasyonuna dönüştürülüyor.

Bundan en büyük şikayet, 10 Ağustos 2014 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde "çatı adaya"ı MHP ile birlikte gösteren CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'ndan gelrmişti.



Kılıçdaroğlu ve muhalefet, yüzde 38.44 çıkan çatı aday oyunun sebebini ne havale edip, anket şirketlerinin, 'Erdoğan kazanacak' sonuçları nedeniyle CHP'li ve MHP'li seçmenin sandığa gitmediğini söylemişti. Oysa ki gerçekte CHP'li seçmenin önemli bölümü çatı adayın kimliği ve MHP ile iş birliğinden rahatsız olup oylarını HDP'ye kaydırmıştı. Dün Cumhurbaşkanlığı seçimiyle anketler üzerinden aranan mağduriyet mazereti bugün 7 Haziran seçimleri öncesinde ise ve muhalefetin malzemesi oldu.



Seçimlere sayılı günler kala anketler üzerinden algı operasyonu yapıldığını belirten GENAR Araştırma Şirketi Başkanı İhsan Aktaş, "MHP'ye büyük kayış var; oy patlaması yapacak", "HDP yüzde 12 oy alacak" diyen anketçilere, "2 puanlık oynama için 1.5 milyon oy gerekiyor. Bunu nereden buluyorsunuz" diye sorarak, "Anket manüplasyonu yapılıyor. AK Parti yüzde 48-50 bandında. MHP'ye de oy kayışı yok. CHP ise aynı yerde sayıyor" dedi.



KİMİN TARAF'I OLDUĞU BELLİ


Paralel Yapı'nın gazetesi Taraf, dün Sonar Araştırma Şirketi Başkanı Hakan Bayrakçı ile röportajını sür manşete taşıdı. "AKP 2 koldan eriyor" başlıklı haberde Bayrakçı'ya göre AK Parti oyları yüzde 40. Giden oylar MHP ve HDP'ye kayıyor. AK Parti de tek başına iktidar olamıyor. Hatta Türkiye 7 Haziran'dan sonra hükümet olmadığı için erken seçime gidiyor." 19 Mart'ta da 'AK Parti yüzde 39.3 oy alarak tek başına iktidar olamıyor' demişti.

Kaynak: Star