Uluslararası Enerji Ajansı 2010 verilerine göre taşımacılıkta karayolunun payı Amerika'da yüzde 27.2 ve Almanya'da ise yüzde 58.2. Türkiye'de ise eşya taşımacılığının yaklaşık yüzde 90'ı ve insan taşımacılığının yüzde 95'i karayolu ile yapılıyor. Nüfus, motorlu taşıt sayısı, kat edilen mesafeler ve kazalardaki ölüm sayıları dikkate alındığında, ülkemizdeki trafik kazalarında ölüm miktarının Almanya'dakilere oranla dört kat daha fazla olduğu dikkat çekiyor.
Son 10 yılda Avrupa'da trafik kazaları kaynaklı ölümlerin büyük ölçüde azaldığı görülüyor. Avrupa yollarındaki araç adetlerinin artmış olduğu ve yol kalitesinin bu süre içinde değişmediğini dikkate alırsak, ölümlerdeki azalmanın nedeni, araçlarda kullanılan yeni teknolojilerle ve trafiğin düzenli olarak denetlenmesi ile açıklanıyor. Otomotiv Strateji Platformu'nun yaptığı araştırmaya göre, Türkiye'de trafikteki araçların sadece 3'te 1'i 2000'li yılların teknolojisi ile üretilmiş araçlardan oluşuyor. Yani, yollardaki araçların birçoğu eski teknolojiye sahip. Mevcut araç parkının gençleştirilmesi kazalardaki ölümleri azaltmaya büyük destek sağlayacak.
Asıl önemli olan kazanın olmasını engellemek. Ama kaza kaçınılmazsa, en azından yeni teknolojiye sahip araçlarla, ölümleri engelleyebiliriz.