Son yıllarda pek çok kişi yerel ve bağımsız işletmelere destek vermeyi tercih ediyor. Küresel dev markalar yerine yaşadıkları ülkeden çıkan ürünlere yöneliyor, bu şekilde öz değerleriyle bağ kurduklarını hissediyorlar. Yöresel kumaşlarla hazırlanan kıyafetler, ev yapımı gıda ürünleri ya da o bölgede yaşayan bir sanatçının eserleri... Bunlar, alışverişe değer katmak isteyenlerin tercihi durumunda.
Daha önce hiçbir jenerasyonda görülmemiş bir şekilde, artık insanlar alışverişlerinin süper hızlı ve engelsiz olmasını istiyor. Bu nedenle hızlı ödeme yöntemleri ön plana çıkarken, alışverişin her sürecinde akıllı telefonlara başvuruluyor. Apple Pay ve PayPal gibi dijital cüzdanlar, yeni neslin favorisi olurken, markalar da plastik sadakat kartları yerine, dijital sadakat programlarına geçiş yapıyor. Kasaya gitmek yerine, mağazanın herhangi bir noktasında tabletler ve akıllı telefonlar sayesinde ödeme yapılabiliyor.