Özdemir, hem gün kurusu hem de islimli kayısı kullanıp kayısı taşıyan işçi ve çekirdek ayıklayan kadının heykelini yaparak, hasat dönemini canlandırdı.
Kavramsal sanatın örneklerinden birini sergileyen Özdemir yaptığı açıklamada, üniversitelerinde yabancılaşmanın anlatıldığı kavramsal sanat sergisi için kendisine teklif geldiğinde, farklı bir şey yapmayı amaçladığını anlattı.
Malatya'nın altını olarak da anılan kayısının aynı zamanda üreticisi olduğunu dile getiren Özdemir, geçen yıldan satamadığı, elinde kalan ürünleri değerlendirmek için böyle bir çalışma yapmaya karar verdiğini söyledi.
Arif Özdemir, "Yazın kendi bahçemizde kayısıda çalıştım. Elimizde de kayısı vardı. Satamadığımız kayısılar da duruyordu. Bir taraftan kayısının derdi vardı, para etmiyordu, bir taraftan da bu çalışmayı yapacaktım. Her ikisini birleştirince bu çıktı ortaya" diye konuştu.
Demir ve ahşaptan yapılma iskeletlere, inşaatlarda da kullanılan köpükleri giydirip kayısıları monte ettiğini aktaran Özdemir, kayısı işinde çalışanların sıkıntılarını yansıtmaya çalıştığını dile getirdi.
Özdemir, "Genellikle sezonu geldiğinde Malatya'da kadınlar kayısı çekirdeği çıkarır, erkekler de taşıması, islimlemesi gibi işlerle uğraşır. Ben de heykellerimde bu sahneleri canlandırdım" dedi.