Bir de marka oluşturduğunuzu söylediniz. Tariş'in inciri Japonya'da hangi marka oldu?
Marre. Japonlar marure diye okuyor ve okey yani tamam anlamına geliyor. Japonya'nın en büyük reklam firması, 7 aylık bir çalışmanın sonunda oluşturdu bu markayı. Biraz Akdeniz çağrıştırdığı, pahalı, ithal bir algısı var. Japonlar da marure diye okuduğu için pazarda işimize yaradı.
Türkiye'den hangi firmalarla çalışıyorsunuz?
Tamek'in salçasını, Tariş'in incirini, Orkide'nin zeytinyağını Marre markasıyla satın alıyorum.
Bugüne kadar ne kadar salça sattınız Japon pazarında?
Daha yeniyiz. Çok geliştiremedik henüz. Bugüne kadar 700 ton salça satmışız. Meyve suyu konsantrasyonunu bu yıl deniyoruz. Özellikle televizyonlarda kuş burnu suyu satıyoruz. Hellim peynirini de aynı şekilde katalogla doğrudan satıyoruz. Eskiden Japonya'da markete girince mallarımızı görüyordunuz ama değişik markalarla. Şimdi hepsi Marre oldu.