Wenice'i çalışanların motivasyonunu kafaya takan bir şirket olarak duyuyorum. Neler yapıyorsunuz? Türk tekstil sektörü çalışanını kaybetmiş bir sektör. Biz ilk defa 'Benim Ailem' diye bir departman kurduk. Çalışanların tamamıyla birinci dereceden yakınlarıyla ilgilenen ve içinde psikolog olan bir departman. Çalışan yakınları arıyor ve sorunlarına çözüm üretiyoruz.
İş verimi artıyor mu böylece? Türkiye'nin en büyük eksiği. Dünyadan her türlü şeyi çekmişiz ama insan kazanma noktasında sadece profesyonel dökümantasyonu çekmişiz. Bir insanı kazanma üzerine bir mekanizma yok. Düşünün lavabonun kilidini cebine koyan mühendisler var bu sektörde. Ben mücadele veriyorum bu anlayışla. Bu çalışana dünyanın en ileri teknolojisini getirseniz de verimlilik sağlayamazsınız. Çünkü kazanmamışsınız onu. Ben istiyorum ki bir adam işten çıkarken makinesini öpsün öyle gitsin. Sarılsın ona.
Üretimde nasıl bir değişiklik yaptınız mesela? Türk insanı görsel yetişmiş. Her şeyi görererek öğreniyor. Biz bir cep telefonunu bir kişi kaç dakikada öğreniyorsa, talimatları da o basitlikte yaptık. Ve sonra 3 ayda bir yıllık ciro yakaladık. 29 Ekim'de İngilizce bilen öğretmenleri Türkiye'yi anlatsınlar diye yurtdışı mağazalara gönderiyoruz. Dinleyen çocuklara etiketin yarısı yapıyoruz.
Her yıl 24 Kasım'da verimlilik gecesi yapıyoruz. Bütün çalışanlarımızı ve ailelerinde başarılı olmuş olanlara ödül veriyoruz.
Dünya Çevre Günü'nde şirketi tatil ediyoruz. Merter'de bütün çalışanlarımız sokak temizliyor. En son Belediye Başkanı telefon açtı, 'Wenice giyimli birileri sokağı temizliyor, ne oluyor' diye.
Şirketler insanlara sadece iş yapmayı değil aynı zamanda yaşamdaki sorunlarla mücadele etmeyi de göstermeli ki yaşamda sorunla karşılaştığında, bu işe yansımasın.
Avrupa'da merkez birey, gelişmekte olan ülkelerde merkez ailedir. Çalışanımızı aile üzerinden takip ediyoruz. Mesaiye kalan çalışanımızın ailesine çiçek gönderiyoruz.
Evine ziyarete gitmediğim çalışanım hemen hemen yok. Stresli servis araçlarına psikolog biniyor, maliyeti olmayan şeylerle verimlilik artıyor.