Erzurum-Ardahan karayolu Aksukapı mevkisinde son 2 yılda meydana gelen kazalarda 26 kişi hayatını kaybetti. Kazazedelere ilk müdahaleyi yapan köylüler, "Ceset görmekten psikolojimiz bozuldu" diye isyan ederken uzmanlar ise, "12 kilometrelik rampanın sonunda 90 derecelik viraj var, sonuç kaçınılmaz" diyor. Erzurum-Artvin karayolunu Ardahan istikametine bağlayan Tortum ilçesine bağlı Aksukapı mevkisi, art arda yaşanan ölümlü kazalar nedeniyle bölgede 'ölüm yolu' olarak adlandırılmaya başladı. Son kaza aynı yolda 1 Mayıs günü meydana geldi. Ardahan'dan İstanbul'a gitmekte olan yolcu otobüsü virajı alamayarak bariyerlere çarptı. Yan yatarak metrelerce sürüklenen otobüste bulunan 3 kişi hayatını kaybetti, 29 yolcu ise yaralandı. Aracın frenlerinin boşaldığı, sürücünün bariyerlere çarparak durdurmak istediği fakat aracın şarampole yuvarlandığı belirlendi.
AĞIR ARAÇLARIN FRENİ BOŞALIYOR
Son iki yılda aynı yerde meydana gelen 29 kazada toplam 26 kişi hayatını kaybederken son kazanın da daha önce yaşanan ölümlü kazalarla benzer olması dikkat çekti. Uzmanlar, özellikle ağır tonajlı araçların frenleme yaparak indikleri rampada, fren boşalmalarının meydana gelebileceğini ve bunun da ölümlü kazalara yol açabileceğini belirtiyor. Trafik ve Çevre Bilgisi Uzman Öğreticisi Selçuk Yıldız, bölgede trafik işaret levhalarının eksik olduğunu söyleyerek şunları anlatıyor: "Aksukapı mevkisinde yaşanan kazaların yüzde 90'ı yol ve işaretleme kusurlarından oluşan kazalar. Birçok kez bölge halkının şikâyetleri üzerine bölgede çalışmalar yaparak incelemelerde bulundum. Yolun dik bir rampada bulunması ve sürekli virajlarla çevrili olması sürücüleri oldukça zor bir duruma sokuyor. Özellikle ağır tonajlı araçlar ve yolun acemisi olan şoförler için kurtuluşu olmayan bir yol. 12 kilometrelik rampanın sonunda 90 derecelik viraj var. Rampanın uzun olduğuna ilişkin trafik işareti yok. Sürücüler rampanın erken biteceğini düşünerek kontrolsüz frenleme yapıyor sonunda da ısınan frenler patlıyor."
'
YARALILARA İLK BİZ KOŞTUK'
Bölge halkı ise yaşanan kazalardan bıkmış durumda. Artık psikolojik sorunlar bile yaşadıklarını söyleyen Aksukapı köyü muhtarı Abdullah Çelik, "2 yılda birçok kazaya tanıklık ettik. Kazalarda hep araç içerisinde sıkışan yaralanan insanların imdat çığlıklarına ilk biz koştuk. Artık yaralı çığlıklarından ve araçlardan çıkardığımız cesetler yüzünden psikolojimiz bozuldu. Rampanın dik olması kaza yapan araçların frenlerinin patlamasına sebep oluyor. Kazalar da bu sebepten meydana geliyor. Artık sorun çözülsün."
MECLİS GÜNDEMİNE TAŞINDI
Ölüm yolu daha önce CHP Ardahan Milletvekili Ensar Öğüt tarafından Meclis gündemine taşınmıştı. Milletvekili Öğüt, verdiği soru önergesinde, "Ağır kazaların yaşandığı 90 derecelik virajı, karayollarına daha uygun bir şekilde yeniden yaparak kazaları önlemeyi düşünüyor musunuz?" diye sordu. Önergede 12 kilometrelik bir rampadan inildikten sonra Aksukapı Kavşağı'na varıldığı ve 90 derecelik keskin bir virajla Doğu ya da Karadeniz yönüne dönüldüğü vurgulanmıştı.