ABD'deki Nevada Üniversitesi'nin Reno kentinde yer alan deprem mühendisliği laboratuvarında, 5 metre yüksekliğinde ve 45 metre uzunluğunda kavisli bir çelik köprü yapıldı. Üzerinde 6 araç yer alan köprü, geçtiğimiz günlerde, ayaklarına yerleştirilen 4 hidrolik mekanizma sayesinde şiddetli bir şekilde sallandırıldı. Araştırmacılar, deney sırasında yaklaşık 400 hassas sensörden alınan verileri önümüzdeki birkaç ay boyunca inceleyecek. Elde edilen bilgiler, köprülerin ve araçların sismik aktiviteler sırasında nasıl tepki verdiklerini anlamak ve daha sağlam yapılar inşa edebilmek için kullanılacak.
HİDROLİK SİSTEM DESTEĞİ
Deneyde faydalanılan 4 hidrolik mekanizma, yaklaşık 50 tonluk ağırlığı şiddetle sallayabiliyor. Çelik yapının maruz kaldığı sarsıntı, 1994'te Güney California'yı vuran ve 33 kişinin ölümüne, 8 bin 700 kişinin yaralanmasına sebep olan 7 şiddetindeki depremin iki katı gücündeydi. Uzmanlar, gerçek bir köprünün, deney için inşa edilen yapıdan 2,5 kat daha büyük boyutlarda olduğunu, sarsıntının da bu oranda daha fazla hissedileceğini belirtti. Nevada Üniversitesi'nin söz konusu deneylerine California Ulaşım Departmanı ile Federal Otoyol Yönetimi de finans desteği veriyor.