Devletin zirvesinin bir süre önce gündeme getirdiği Kürt açılımının ardından kamuda Kürtçe bilen personelin görevlendirilmesi tartışması gündeme geldi. Bu tartışma sürerken Diyarbakır Valiliği 2 ay önce bir ilke imza atarak Türkçe, Kürtçe ve Zazaca hizmet veren çağrı merkezi açtı. Vali Yardımcısı Mehmet Yeşilbaş, merkezin GAP Eylem Planı çerçevesindeki Cazibe Merkezi Destekleme Pilot Programı kapsamında kurulduğunu belirterek, "Üniversite mezunu 10 genç kız günde yaklaşık 600 vatandaşa hizmet veriyor. Gelen istek ve şikayetler eşzamanlı olarak ilgili kamu kurumlarına iletiliyor. 4442101 numaralı merkezde talepler Kürtçe ve Zazaca olarak da dinleniyor" dedi. Çağrı merkezinde görevli Harran Üniversitesi muhasebe mezunu Ebru Bekil, "Kamu ile vatandaş arasında iletişim köprüsü oluşturmak amacıyla hizmet verdiklerini anlattı. Bekil, "Ancak farklı isteklerde bulunanlar da çıkıyor. Kimi bizden iş, kimi para istiyor. Onları da büyük bir sabırla dinleyip yapmaları gerekenleri anlatıyoruz" dedi.