Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Marmaray Projesi'nin kardeşi olarak nitelendirilen Avrasya Tüp Tünel Projesi'nde 14 metre yüksekliğe sahip dev köstebeğin montajının tamamlandıklarını belirterek, "Çok yakında İstanbul Boğazı'nın altını delmeye başlıyoruz" dedi. Günde 90 bin araca hizmet verecek tünelin, biri gidiş biri dönüş olmak üzere 2 katlı olacağını ifade eden Bakan Elvan, "Ulaşım süresinin azalmasıyla birlikte tarihi yarımada da hava kirliliğinde ve yakıt tüketiminde önemli azalma yaşanacak" diye konuştu.
SAHİL KAPANMAYACAK
Bakan Elvan, 2 milyar liranın üzerinde maliyeti bulunan projenin kazı çalışmalarında önemli ilerleme sağladıklarını belirterek, doğu yönünde ilerlemenin yüzde 70'in üzerinde olduğunu bildirdi. Kazlıçeşme- Göztepe arasını 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek projede, Boğaz'ın altından geçecek tünelin delme işlemlerinin başlamak üzere olduğunu belirten Bakan Elvan, şunları kaydetti: "Projede kullanılacak Tünel Açma Makinesi (TBM), Boğaz'ın zemin şartları ve basınç ortamına göre özel olarak Almanya'da yaptırıldı. Köstebek Haydarpaşa Limanı'ndan Cankurtaran'a kadar olan 3.4 kilometreyi Boğaz'ın 106 metre altından kazacak. Bin 500 ton ağırlığında ve 130 metre uzunluğundaki dev makineyi 40 metre derinlikte monte ettik, yakında Boğaz'ın altını delmeye başlıyoruz. Köstebek günde 10 metre kazı yapacak ve 1.5 yıldan kısa sürede kazı işlemlerini tamamlamış olacağız." Proje kapsamında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolunu 8 şeride çıkaracaklarını belirten Lütfi Elvan, sahil yolundaki çalışmanın yaz aylarında başlayacağını bildirdi. Çalışmalar sırasında sahil yolunun kapatılmayacağının da altını çizen Bakan Elvan, söz konusu tünelin Bostancı-Kadıköy arasındaki araçların Sirkeci-Yenikapı- Zeytinburnu'na geçişini sağlayacağına işaret ederek 14.6 km uzunluğundaki projenin Florya -Sirkeci Sahil Yolu'ndan başlayarak Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkisinde sona ereceğini ifade etti.
6'NCI BÜYÜK TÜNEL
Bakan Elvan, 8 adet alt geçit, 10 adet yaya üst geçidi ve 4 adet mevcut kavşak iyileştirmesinin de yapılacağını belirterek, "Kavşak ve yaklaşım yolları da İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ücretsiz olarak devredilecek. Tünel ücretinin 4 dolar artı KDV karşılığı Türk Lirası olması planlanıyor. Tünelin dünyanın 6'ncı büyük tüneli olacağı düşünüldüğünde; sağladığı yakıt tasarrufu bile bu değerin çok üzerinde" dedi.