Alman Federal İdare Mahkemesi'nin dizel araçların şehir merkezine girmesinin yasaklanabileceğine karar vermesinden sonra soruna çözüm arayışları basladı. Almanya'da 10 bin 439 ayrı modeli ilgilendiren karar, 13 milyon dizel ve şartları yerine getirmeyen 3 milyon benzinli aracı ilgilendiriyor. 16 milyon aracın olası bir yasak tehlikesi ile karsı karsıya kalması, özellikle küçük ölçekli şirketleri ve nakliye şirketlerini telaşlandırıyor. Nakliye şirketleri, filolarını değiştirmelerinin milyonlarca euroya malolabileceğini ve bunun üstesinden kalkmalarının mümkün olmadığını dile getiriyor. Bazıları ise, yasağın araçların teknik aksamında yapılacak bir değişiklikle Euro 6 seviyesine taşınabilmesinin masraflı olduğu için çaresiz kaldıklarını dile getirdi.
"ŞİRKETLER ÖDESİN"
Öte yandan özellikle Euro 5 model otomobillerin aksamında yapılacak değişiklikle yasak kapsamından çıkabilecek olması, siyasileri de harekete geçirdi. Almanya Çevre Bakanı Barbara Hendricks (SPD), otomobil üreticilerin çevre kirliliğinden sorumlu olduğuna dikkat çekerek, araçlarda yapılacak değişikligin masrafların otomobil devleri tarafından ödenmesini istedi. Otomobil şirketleri ise bu talebi kesin dille reddediyor.