OECD tarafından yaptırılan ve öğrencilerin başarısını ölçen PISA araştırmasında, Almanya'da göçmen kökenli her iki öğrenciden birinin okuldaki durumunun "oldukça zayıf" olduğu tespit edildi. Ülkede 15 yasındaki göçmen kökenli öğrenciler arasında yapılan araştırmaya göre göçmen kökenli öğrencilerin yüzde 43'ünün okul başarısı 'çok zayıf'. Söz konusu oranın, yabancı kökenli olmayan öğrenciler arasında kaydedilen orandan iki buçuk kat daha fazla olduğu aktarıldı.
ÇOK DİLLİ EĞİTİM
Almanya'da faaliyet gösteren Eğitim ve Bilim Sendikası (GEW) Genel Baskanı Marlis Tepe, araştırmanın sonuçlarıyla ilgili, okul sisteminin çocuk ve öğrencilerin çok dilli olmasını göz önüne alarak düzenlenmesi gerektiğini söyledi. Dil eğitimi ve çok dilli eğitimin öğretimde daha baştan itibaren merkezi bir yere sahip olması gerektiğini vurgulayan Tepe "sosyal eşitsizlikleri ve ayrımcılığı ortadan kaldırmanın" okulların ödevi olduğunu söyledi. Marlis Tepe, "Almanya'daki eğitim sisteminin söz konusu zorluğun üstesinden gelmeye yeterince uygun olmadığını" ifade etti.
DIŞLANMIŞ HİSSEDİYORLAR
Araştırmaya göre, okuldaki düşük başarının gençlerin kendilerine ilişkin değer duygusu ve kendinden memnuniyet duymaları üzerinde de hissedilir etkileri bulunuyor. Almanya'da göçmen kökenli öğrenciler sık sık okulla ilgili korku ve endişelerini dile getiriyor, okula ait olmadıklarını düşünüyor, kendilerini grup içinde dışlanmış hissediyor ve göçmen kökenli olmayan akranlarına göre hayatlarından daha az memnuniyet duyuyorlar. Bununla birlikte yabancı kökenli akranlarına göre "belirgin bir biçimde daha motive" oldukları da rapora yansıdı.