Sektöründe yarım asrı deviren MG Gülçiçek, dünya devlerine esans üretimi yapıyor. Sıvı sabundan şampuana, duş jelinden yüzey temizleyiciye, deterjandan yumuşatıcıya, parfümden sabuna kadar 40 değişik sektör esansı ondan alıyor. Ayrıca kurumsal kimliğin artık bir parçası haline gelen kurumsal koku tasarımı alanında da faaliyetleri olan şirket iç piyasanın dışında, Fransa ve Amerika dahil 56 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.
KOKUYLA 11 YAŞINDA TANIŞTI
MG Gülçiçek Koku Fabrikası'nın kurucusu Mişel Gülçiçek ise esansla küçük yaşlarda tanıştı. 11 yaşında babasını kaybeden Saint Benoit öğrencisi Mişel Gülçiçek, eğitimini yarıda bırakarak 1950'li yılların başında daha 16 yaşında iş hayatına girdi. 1961 yılında Gülçiçek'i kurmaya karar veren Mişel Gülçiçek, ilk olarak toptancı bir firmanın ürünlerini alıp sattı. 1970'li yılların başında ise kendi üretimini yapmaya başladı. İstanbul Şişli'de 56 kişinin çalıştığı küçük bir üretim atölyesi, beklediğinden daha iyi bir performans sergileyince, iş artık sadece bir parfümeri olmaktan çıkarak sanayi tipi esans üretimi devreye girdi. Ardından 1980'de Ayazağa'da bugün de üretimin sürdüğü 6 bin metrekarelik alana kurulan fabrikaya geçildi.
75 bin koku buldu
MG Gülçiçek, bugün dünyanın sayılı esans firmalarından biri olarak kabul ediliyor. Şirketin Ar-Ge laboratuarında dünyanın her bölgesinden getirilen üç-dört bin civarındaki hammaddeyle yüz binlerce çeşit özel koku tasarlıyor. Yıllık 2 bin tonun üzerinde üretim yapan MG Gülçiçek, dünyanın 56 ülkesine de ihracat gerçekleştiriyor. Ayrıca benzersiz esanslar yaratma tutkusuyla bugüne kadar 75 bini aşkın yeni formüle de imza attı ve bu anlamda Türkiye'nin en kapsamlı 'esans kütüphanesi' unvanına sahip. Ar-Ge departmanlarının devamlı olarak esans literatürlerini incelediğini ifade eden Mişel Gülçiçek, "Analitik cihazlarımızı yeniliyoruz. Hammadde ve formül kütüphanelerimizi de genişletiyoruz" diyor.
Fatih Akın filmine özel koku
MİŞEL Gülçiçek, özel projelere de imza attıklarını ifade ediyor. Fatih Akın'ın 'Soul Kitchen' adlı filmi için özel bir koku tasarladıklarını anlatan Gülçiçek, "Filmin 57. dakikasında Venüs Köpüğü isimli afrodizyak tatlının yapıldığı sahnede, tatlının tarifine uygun olarak tasarladığımız koku, gala gecesindeki tüm sinema salonlarına yayıldı. Sinemada dördüncü boyuta geçtik" diyor
Yunus Emre kokusu tasarladı
GÜLÇİÇEK, yakın zamanda 'Yunus Emre 5 Duyu ' projesine sağladıkları katkıyı da şu sözlerle özetliyor: "Yunus Emre sevgisinin 5 ayrı duyu ile ifade edildiği Aya İrini'de gerçekleştirilen özel performansta Anadolu motiflerini, toprak, yeşillik ve çimen ile birleştiren, felsefesinin yalınlığını içeren 'Yunus Emre Kokusu' tasarladık. Bu koku herkesimde etki yarattı"