Türkiye, lüks otomobilde dünyanın en büyük ikinci pazarı ABD ile yarışıyor. Lüks otomobillerin toplam pazardaki payı hızla artıyor. 2014 sonunda lüks segmentin payı yüzde 12'ye çıkarak ABD'yi yakalayacak. Alman lüks otomobil markası BMW'nin Yönetim Kurulu Üyesi Ian Robertson, Türkiye'de premium pazarda ciddi ve hızlı bir büyüme yaşandığını söyledi. Lüks segment satışlarının yıl sonunda 70-75 bin adede çıkacağı tahmini yapan Robertson, şöyle devam etti: "Lüks segmentin pazardan aldığı pay Almanya'da yüzde 30, Birleşik Arap Emirlikleri'nde yüzde 28, İngiltere'de yüzde 20, ABD'de yüzde 12. Türkiye'de de yüzde 12 seviyesine çıkmak üzere. BMW olarak X4, 2 ve 4 Serisi, elektrikli i3, i8 gibi yeni araçlarla daha güçlenerek, satışlarımızı artırmak istiyoruz."
BİN ADET JAGUAR SATACAK
Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız ise, yeni distribütörü oldukları Jaguar ile bilgi verdi. Yılda bin adet satmayı hedeflediklerini söyleyen Biryıldız, "Jaguar'ın 1.6 lt'lik motor olsaydı, lüks segmentte dördüncü olurdu" diye konuştu.
ELEKTRİKLİ BMW 46 BİN EURO
Kuruluşunun 30'uncu yılını kutlayan Borusan Otomotiv, elektrikli BMW i3 ve i8 modellerini satışa sundu. BMW i3, 46 bin 100 eurodan başlayan fiyatıyla dikkat çekiyor. Yaklaşık 180 bin euroluk başlangıç fiyatına sahip BMW i8'e yoğun talep ise satış tarihini 2015 yılbaşına çekti.
ALTI YILDA 70 MİLYON EURO YATIRDI
BMW i markalı elektrikli araç satışlarının Borusan Oto Ataşehir'de gerçekleşeceğini söyleyen Eşref Biryıldız, "Son 6 yılda Borusan Otomotiv'in hem satış hem de servis hizmeti veren tüm bayileri, toplam 54 milyon euro yatırım yaptı. Borusan Otomotiv'le birlikte son 6 yılda toplam 70 milyon euro yatırım yapıldı. 30 yılda BMW ve Mini toplamında 158 bin adet otomobili ve 4 bin 500 adet motosiklet satışı gerçekleştirdik" dedi.