Dünyanın en önemli turizm fuarlarından biri olan ITB China 2025'e Türk turizm sektörü çıkarma yaptı. 27-29 Mayıs tarihleri arasında Şanghay'da düzenlenen turizim sektörünün dev buluşmasına, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) organizasyonunda 20'den fazla firma katılım gösterdi. Tüm dünyadan turizm devlerinin katıldığı fuarda, Türkiye standı ziyaretçi akınına uğradı. Türkiye'nin Çinli ve diğer ülke katılımcılarından büyük ilgi görmesi konusunda sektör temsilcileri, şu değerlendirmeyi yaptı. "Terörsüz Türkiye sürecinin başlatılması turizm sektörü için son derece olumlu oldu. Bu tarihi adım Çin'de de hemen karşılık buldu. Ülkemize Çinli turistlerin gelişlerinin katlanarak devam edeceğini düşünüyoruz." Türkiye geçen yıl toplam 409 bin 733 Çinli turisti ağırladı. Türk turizmcilerin hedefi kısa sürede üst segmentteki Çinlilerle birlikte ülkeden gelen turist sayısını iki katına çıkarmak. Başta Kapadokya olmak üzere Göbeklitepe, Nemrut gibi turizm bölgelerine büyük ilgi gösteren Çinli turistlerin, "terörsüz Türkiye" süreci ile birlikte Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde başta Mardin olmak üzere pek çok şehri seyahat rotalarına dahil etmeleri bekleniyor. Son yıllarda Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın bölge ülkelerinde tanıtım faaliyetlerini önemli oranda artırmasının da sürece olumlu katkı sunması bekleniyor.

KURUMSAL TALEP PATLADI
Küresel ekonomide yaşanan değişim dalgası da Çinli iş insanlarının Türkiye'ye olan ilgilerini önemli oranda artırdı. BYD'nin yatırımını örnek gösteren turizmciler, Çinli kurumsal müşteri talebinin akatlanarak arttığına dikkat çekti.

TEDİRGİNLİK BİTTİ
Çin'den turist getiren en büyük firma konumundaki Dorak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Serdar Körükçü, terörün bitirilmesi konusunda ortaya konulan iradenin başta Çin olmak üzere pek çok ülkede geniş yankı uyandırdığını söyledi. Çinlilerin bu konuya son derece duyarlı olduğunu söyleyen Körükçü, "Yıllardır devam eden terör nedeniyle Çinliler doğal olarak tedirgin oluyorlardı. Şimdi terörün bitirilmesi konusunda yaşanan olumlu gelişmenin onları da rahatlattığını görüyoruz. Bunun ülkemize gelişleri önemli oranda artıracağını düşünüyoruz" dedi.

HEDEF YÜZDE 10'A ÇIKARMAK
Fuara ilk kez katıldıklarını söyleyen Artaş Hotels Group Satış Pazarlama Direktörü Deniz Dikkaya, bu pazardan beklentilerinin yüksek olduğunu söyledi. Halen grup otellerinde Çinli turist oranının yüzde üçler seviyelerinde olduğunu söyleyen Dikkaya, bu oranı iki yılda yüzde 5'e ardından da yüzde 10'a çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Dikkaya, Çinli turiste daha kolay ulaşmak için web sitelerinde Çince konusunda bir düzenlemeye gittiklerini ifade etti.
İKİ KAT ARTIŞ OLDU
Çin'deki fuara üçüncü kez katıldıklarını söyleyen Swissotel The Bosphorus İstanbul Acente Müdürü Tuğçe Uğraşan, Çin pazarında artan bir taleple karşı karşıya olduklarını dile getirdi. İstanbul'un özellikle kurumsal konaklamalar konusunda yoğun ilgi gördüğünü belirten Uğraşan, "İstanbul'da konaklayıp Kapadokya'ya giden turistler için de otelimiz önemli bir durak noktası. Bu pazara yönelik çalışmalarımızı sürdüreceğiz, terörsüz Türkiye'nin buna ciddi katkı sunacağını düşünüyoruz" dedi
YATAK SAYIMIZ YETERLİ
Çinli turistlerin en gözde destinasyonlarından olan Göreme'nin Belediye Başkanı Ömer Eren de 12 aylık turizm sezonu ile Çin'in yanı sıra Japonlar için de önemli bir seçenek olduklarını söyledi. Yılda 10 milyon Çinli turistin tatile çıktığını söyleyen Eren, bunun yarısının Türkiye'ye çekilmesi konusunda tanıtım faaliyetlerinin önemine vurgu yaptı. Bölgede yatak sayısının yeterli olduğunu dile getiren Eren, terör sorununun bitmesiyle Türkiye'nin cazibesini daha da arttığını belirtti.
KARADENİZ DE ROTADA VAR
ÇİNLİ turist kafilelerinin ülkemize ilgisinin arttığını söyleyen Ada Anatolia Genel Müdürü İsmail Paksoy, "Çinlilere alternatif rotalar sunuyoruz" dedi. Güneydoğu Anadolu'nun yanı sıra Doğu Anadolu ve Doğu Karadeniz'in Çinli turistlere cazip geldiğini söyleyen Paksoy, fiyatlarlarımızın rakip ülkelere kıyasla yüksek kalmasının dezavantaj olduğunu dile getirdi.