Son yıllarda isyan ettiren restoran fiyatları vatandaşları eve kapattı. Her geçen gün artan fiyatlara karşı online platformlarda indirim ve kampanya kovalayan vatandaşlar artık eve sipariş veriyor. Yemeksepeti'nin verilerine göre kampanyalı yemek siparişinde tarihi rekor kırıldı. Yemeksepeti CEO'su Mert Baki, "Geçen yıl online yemek sektörü yüzde 15-20 büyürken, Yemeksepeti olarak biz yüzde 25 büyüdük. Özellikle restoranda yüksek hesaplar geldiği için, dışarıda yeme oranı azalırken, eve siparişler arttı. Çünkü tüketici dışarıda gelen hesabı ödemek zorundayken online'da fiyat karşılaştırması yapıp, indirimli olanı seçebiliyor. Kampanyalı satışlarımızın toplam siparişler içerisindeki payı bu yıl yüzde 50'leri aştı. Tarihin en büyük rakamlarına ulaştık" dedi. "Türkiye'nin Keyif Haritası" araştırmasının sonuçlarını İzmir'de düzenlediği toplantıda paylaşan Baki, restoranların afaki fiyatlarına gerekçe olarak öne sürdüğü komisyon oranlarıyla ilgili sorulara da yanıt verdi. Baki, hizmete göre komisyon bedeli ödendiğini ifade etti. Baki, "Komisyon oranlarımız yüzde 12'den başlıyor. Ancak kurye hizmet, reklam, tanıtım, kampanya gibi ek hizmetlerle birlikte bu oran yüzde 35-40'ları bulabiliyor" dedi.
KURYE BULMAK ZORLAŞIR
İki hafta önce kuryelerle ilgili yönetmelik değişmiş, faaliyet belgesi alma zorunluluğu ve mesleki yeterlilik belgesi getirilmişti. Baki, bu durumun restoranların kurye bulmasını zorlaştıracağını aktardı.
EVE EN ÇOK KEBAP SÖYLÜYORUZ
30 milyon kullanıcı, 90 bin restoran, 10 bin markete hizmet veren Yemeksepeti'nin, Türk tüketicisinin online sipariş alışkanlıklarını ortaya koyan "Türkiye'nin Keyif Haritası"na göre tüketicilerin yüzde 56'sını kendini ödüllendirmek için dışarıdan yemek sipariş ediyor. En çok eve söylenen yemeklerin başnıda yüzde 38'le kebap gelirken, onu yüzde 19'la hamburger, yüzde 16'yla pizza atkip ediyor.