Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor'un denizyoluna göre iki kat daha hızlı, havayolundan dört kat daha ekonomik olduğunu vurgulayarak "Ülkemiz, Çin'den çıkan yükün Avrupa'ya demiryolu ile kesintisiz ulaşmasını sağlaması sayesinde çok önemli bir konumda yer alıyor. Türkiye, 21 ülkeye doğrudan bağlanan ticaret omurgası haline geliyor" dedi. Türkiye'nin merkezinde yer aldığı Orta Koridor'un stratejik önemine ve kazanımlarına ilişkin açıklamada bulunan Uraloğlu, burada planlanan yatırımlar tamamlandığında taşıma süresinin ciddi şekilde azalacağını ifade etti. Bakan Uraloğlu, "Süveyş Kanalı üzerinden yapılan taşımalar ortalama 35 gün, Ümit Burnu üzerinden 45 gün sürüyor. Ancak Orta Koridor'daki çalışmalar tamamlandığında bu süre 15 güne düşecek" diye konuştu.

75 MİLYAR DOLAR
Uraloğlu, Orta Koridor'un, denizyoluna kıyasla iki kat daha hızlı, havayoluna göre ise yaklaşık dört kat daha ekonomik olduğunun altını çizerek, "Ülkemiz, Çin'den çıkan yükün Avrupa'ya demiryolu ile kesintisiz ulaşmasını sağlaması sayesinde çok önemli bir konumda yer alıyor" dedi. Bakan Uraloğlu, Orta Koridor'un demiryolu üzerinden yıllık 75 milyar dolarlık potansiyel ticaret hacmi taşıdığını belirterek, bu güzergâhın yalnızca Türkiye'nin değil, bölge ülkelerinin ekonomik refahına da doğrudan katkı sağlayacağını söyledi. Bakan Uraloğlu, "Yaptığımız yatırımlar ve projeler neticesinde Orta Koridor üzerinden yıllık 6.5 milyon ton yük taşımayı bekliyoruz" şeklinde konuştu. Yalnızca Türkiye değil, güzergâh üzerindeki tüm ülkeler için önemli kazanımlar sunacağını da belirten Uraloğlu, Orta Koridor'un, 10 yıllık projeksiyonda üretime etkisinin 114 milyar dolar, yıllık ortalama istihdama etkisinin ise 144 bin 126 kişi olacağını ekledi.