A PAKETİ 214 milyon 300 bin dolar muhammen bedelle açıldı. 321 milyon dolarla Digiturk aldı. Pakette Süper Lig'in isim hakkı ve yayın hakları var. Haftada en az 4 maç şifreli ve canlı olarak karasal vericiler, kablo, uydu, IPTV/Internet (Web) TV, 3G mobil telefon şebekeleri üzerinden yayınlanabilecek
B PAKETİ TRT'nin muhammen bedelin 10 bin dolar üstüne tek teklifle 40 milyon 210 bin dolarla aldığı pakette Süper Lig'in özetleri ile 1. Lig'in canlı yayın ve isim hakkı var. TRT, haftada en az üç 1.Lig maçını canlı olarak karasal vericiler, kablo, uydu, IPTV/Internet TV, 3G mobil telefon şebekeleri üzerinden yapabilecek
C PAKETİ Türk Telekom, muhammen bedelin 100 bin dolar üzerindeki tek teklifle 13 milyon 500 bin dolara paketi aldı. Türk Telekom, Süper Lig ve 1. Lig maçlarının haber amaçlı görüntülerini 3G mobil telefon şebekeleri üzerinden (canlı yayının bitişinden 45 dakika sonra) yayınlayabilecek veya yayınlatabilecek
Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) tarafından, 2010-2011, 2011-2012, 2012-2013 ve 2013-2014 futbol sezonlarını kapsayan, TFF Süper Lig ve TFF 1. Lig maç yayın hakları için düzenlenen Medya Hakları İhalesi dün İstanbul'da yapıldı. Dört saati geçen ihale iki kurumun müthiş çekişmesine sahne olurken, ipi halen yayıncı kuruluş olan Digiturk göğüsledi. TFF'nin İstinye'deki merkez binasında gerçekleştirilen ihalede A paketi için iki, B ve C paketleri için de birer teklif verildi. 214 milyon 300 bin dolar muhammen bedelle başlayan A paketi ihalesinde Türk Telekom 215, Digiturk ise 220 milyon dolar önerdi. Zarfların açılması sonrası geçilen açık artırma kıran kırana geçti ve 321 milyon dolarlık teklifiyle Digiturk zafere ulaştı. Digiturk böylece 2010-2011 sezonundan itibaren 4 sezon boyunca Süper Lig maçlarının her hafta en az 4'ünü yurt içine şifreli ve canlı yayınlama hakkı kazandı. Yayıncı kuruluş gerçekleştireceği görsel ve işitsel yayınlarını karasal vericiler, kablo, uydu, IPTV/Internet (Web) TV, 3G mobil telefon şebekeleri üzerinden yapma hakkına da sahip. Digiturk bu hakkını kullanırken herhangi bir coğrafi sınırlamaya da tabi değil. Yayıncı kuruluş 4 sezon boyunca da TFF Süper Lig'e ait isim sponsorluk hakkını kendisi kullanabileceği gibi 3. şahıslara da kendi belirleyeceği ücrete satabilecek. Tek teklif verici olan TRT'nin, 40 milyon 210 bin dolar ödeyerek kazandığı B paketi ise, Süper Lig'in geniş ve kısa özetleri ile 1.Lig'in (Bank Asya) canlı yayın hakkını içeriyor.
B VE C İÇİN İHALE SÖNÜK KALDI Dört sezon boyunca her hafta en az üç 1.Lig maçını yurt içine canlı, şifreli veya şifresiz yayınlamak zorunda. TRT bu yayını karasal vericiler, kablo, uydu, IPTV/Internet (Web) TV, 3G mobil telefon şebekeleri üzerinden herhangi bir coğrafi sınırlamaya tabi olmadan yapabilecek. TRT, TFF 1. Lig isim sponsorluk hakkını da kendisi kullanacak ya da bir başkasına satabilecek. Süper Lig ve 1. Lig'in mobil haklarını içeren C paketini ise 13 milyon 500 bin dolarlık teklifiyle, A paketinde Digiturk'e yenilen Türk Telekom kazandı. Telekom 4 sezon boyunca Süper Lig ve 1. Lig maçlarının haber amaçlı görüntülerini 3G mobil telefon şebekeleri üzerinden yayınlayabilecek veya yayınlatabilecek. Haber amaçlı bu görüntüler herhangi bir sayı sınırlamasına tabi olmaksızın ve canlı yayınlanan maçların bitmesinin 45 dakika sonrasında yayınlanabilecek. Bu görüntülerin 3. şahıslara devri ise mümkün olmayacak.
MAKAMINDA İZLEDİ
Futbol Federasyonu Başkanı Mahmut Özgener, ihaleye bizzat katılmayıp makam odasında televizyondan izledi. Açık artırmanın sonuçlanmasının ardından ise vekili Lütfi Arıboğan'ın anonsu ile salona gelerek Karamehmet'i tebrik etti.