Ünlülerin bir malın satışını tetiklemesine alıştık. Randımandan düşen ya da pazarlamada tıkanan bir markanın dünyaca bilinen bir başka markayı, yani bir ünlüyü seçip, onun üzerinden reklam yapması çok sık rastlanan bir olay. Jennifer Lopez, Sarah Jessica Parker veya Britney Spears'ın Amerika'da satış rekorları kıran parfümleri de; Kate Moss veya Alexa Chung'ın Mulberry, Longchamp ve daha nice markayla yaptıkları işbirlikleri de bunun örnekleri. Pazarlama teknikleri bitmiyor, kısa süreli veya tek seferlik birliktelikler, sınırlı sayıda üretimler, özel günler için tasarlanan parçalar vs. İşin içine bir de ünlü girdi mi, malları raflarda tutabilene aşk oluyor. İşte son New York seyahatimde karşıma çıkan, Amerika'nın en lüks mağazalarından Barneys New York ile Lady Gaga işbirliği de bunlardan biriydi. Sonunda peşine dev kitleleri takmayı başaran bir moda ve müzik dehası, süper lüks bir marka için yılbaşı hediyelikleri hazırlayacaktı. Buraya kadar beni heyecandan çatlatacak bir durum yok. İtiraf ediyorum; zamanında yapmış olsam da artık bir ünlünün giydiği, yediği, beğendiği bir şeyi kovalayacak yaşı çoktan geçtim. "Bu yaştan sonra 'celebrity' yani ünlü kültürünün peşine takılmam," diyordum ki, New York'ta Lady Gaga for Barneys ekibinin gösteri yöneticisi Jeremy Kaplan'la tanıştım. Projede bir gösteri yöneticisinin olması, Lady Gaga'nın marka için hazırladığı ürünleri sadece mağazaya gidip tanıtmayacağı anlamına geliyordu. Detaylar son ana kadar saklandı. Çarşamba günüyse, bu zamana kadar bir gün içinde bir şehirde yapılan en geniş çaplı gösteriye şahit olduk, dev Lady Gaga'ların New York'u istilasını hep birlikte izledik.
GAGA ÖRÜMCEKLERİ
New York'un üç merkezi noktasına devasa boyutlarda şişme Lady Gaga örümcekleri yerleştirildi, yaklaşık 10 kişilik yaratıcı grubun gözetiminde 21 akrobat performanslarını sergiledi. Lady Gaga, New York'u uçan örümceklerle havadan, metrolardaki gösterilerle yerin altından da istila etti. Bu sırada kendisi de Barneys'in içindeki 510 metrekarelik alana kurulan bölümde, Chanel elbisesiyle hayranlarını selamlıyordu. Beşinci kattaki erkek bölümünü ve vitrinleri, Lady Gaga'nin fantezi merkezine dönüştüren mağazanın içinde 'Gaga deniz kızı' ve 'Gaga örümcek'in de aralarında bulunduğu sekiz farklı 'Gaga noktası' inşa edildi. Mağazanın internet sitesinde de interaktif oyunlar, Lady Gaga şeklinde mumlar, taşlı ayakkabı şeklinde kurabiyeler, zımbalı deri çocuk ceketleri ve Lady Gaga maskeleri gibi sınırlı sayıda üretilen yüzlerce tasarım hediyelik eşya bulunuyor. Gaga, kendi internet sitesinden, satılan mallardan elde edilen gelirin yüzde 25'inin, kendi kurduğu, gençler arasında farklılıklardan doğan aşağılamaya son vermeyi ve özgüvenlerini artırmayı amaçlayan Born This Way Vakfı'na bağışlanacağını duyurdu.
95 DOLARLIK KURABİYE!
Lady Gaga'nın kreatif şirketi ATOM ile üç ay boyunca bu proje için çalışan Jeremy Kaplan, çıkış noktalarının 1989 yapımı Batman filminde Joker'i canlandıran Jack Nicholson olduğunu söyledi, ancak şovlar için yapılan harcamayla ilgili bilgi vermedi. Ancak Lady Gaga Workshop'a yönelik eleştiriler de vardı. Bloglarda 'Yeni Yılda Alınacak En Saçma Hediyeler' listeleri hazırlayanlar, Lady Gaga tasarımı ürünlerle dalga geçti. Bloggerların en komik bulduğu ürünler arasında, Lady Gaga'nın ayakkabısı şeklindeki kurabiye vardı. Kurabiye sayfalara '15 dolarlık kurabiyeden daha komik ne olabilir? 95 dolarlık Lady Gaga kurabiyesi' başlığıyla girdi. Yapılan tüm eleştirilere rağmen, Gaga Workshop'un açılış partisine katılan arkadaşlarım, kurabiyeler de dahil pek çok malın kapışıldığını söyledi.