Axa Sigorta CEO'su Cemal Ererdi, acentelerin çalışma özgürlüğünü kısıtlamanın müşterilerin daha iyi hizmet ve koşulları elde etmelerinin önüne geçmek olduğunu ifade etti. Özellikle Hazine Müsteşarlığı'nın yeni acentelik yönetmeliği hazırlarken bu konuyu dikkate alması gerekliliğini vurgulayan Ererdi, "Sigorta acenteliği, son bir kaç yılda yasal düzenlemelerinde ivmesi ile yoğun bir değişim ve gelişim sürecini yaşarken, müşterinin ve acentenin sigorta şirketinden daha iyi hizmet almasının yolu rekabet ortamının eksiksiz kurulması ile mümkün oldu" dedi. İtalya'da 1 Ocak 2009 tarihinden itibaren acentelerin istedikleri takdirde başka şirketlerle de çalışabilmesine olanak sağlayan, sigorta şirketlerininde buna engel koyamayacakları yeni bir yasal düzenlemenin yürürlüğe girdiğini belirten Ererdi, "Bu yeni yasa, "Bersani Law" olarak adlandırılmakta ve bağlı acentelere başka bir sigorta şirketinden acentelik almaları durumunda, mevcut sigorta şirketinin zorluk çıkarmasını engellemektedir" dedi. Ülkemizde de yakında yeni şekli ile çıkarılması beklenen acentelik yönetmeliğinin, en azından sigorta acentelerinin sözleşme özgürlüğünü tam olarak kullanmalarını sağlayacak benzer bir düzenleme ile çıkarılmasının müşterilerin de gerçek rekabet koşullarından faydalanmasını sağlayacağını kaydeden Ererdi, serbest rekabet sisteminin tüm uygulamaları ile liberal bir yaklaşımı içermesi gerektiğini belirtti. Ererdi, "Gerekli değişikliğin bir an önce yapılması gerekiyor. Şirketlerin bazı sigorta branşlarında iş yazmama kararı alması doğal bir durum. Ancak bu durumda sadece tek şirketle çalışan acenteler, tüm portföylerini kaybetmeleri riski ile karşı karşıya kalabilir. Diğer yandan doğru tarife modellerini henüz uygulamaya koyamayan, yüksek genel giderlerin de katkısı ile acentesine rekabet alanı yaratamayan sigorta şirketleri, acentenin portföyünün erimesi sonucu komisyon gelirlerinde erozyona yol açmaktadır" diye konuştu.