Şimşek'in uyarısının hemen ardından Philip Morris, 7 Ocak'ta indirdiği en çok satan markasının fiyatını 7 liraya yükseltti. Philip Morris Kurumsal İletişim Müdürü Selda Susal, sigarada yaşanan fiyat dalgalanmalarını, yeni vergi sistemine itirazdan ziyade gelen yüksek oranlı vergi artışının sektörde yarattığı şoklar ve pazar dinamiklerinin sonucu olarak değerlendirerek, "Philip Morris olarak geçmişte olduğu gibi bundan sonra da vergi başta olmak sektörümüzle ilgili düzenlemeleri titizlikle uygulamayı ve sektörümüzün düzenleyici kurumlarıyla yakın temas ve iletişim içerisinde çalışmayı arzu ediyoruz" dedi.
'İTİRAZIMIZ OLAMAZ ZATEN'
British American Tobacco (BAT) Yönetim Kurulu Üyesi Tuna Turagay da, şirketlerin önce zam ardında da indirim yapmasının piyasa koşullarından kaynaklandığını savundu. Yapılan hamlelerin devlete karşı atılmış adımlar olmadığının altını çizen Turagay, "Sayın Bakan'ın mesajı çok açık; belirlenen hedeflerin tutturulması lazım ve devlet bu konuda çok kararlı. Buna herhangi bir itirazımız yok, olamaz da zaten" dedi.